INDYWIDUALNE BIEGI PRZEŁAJOWE
Dystans:
- klasy I,II,III
- 1000 m dziewczęta
- 1500 m chłopcy
W biegach indywidualnych w zawodach międzypowiatowych startuje po 8 najlepszych zawodników z powiatu na poszczególnym dystansie w każdym poziomie (oddzielne biegi dla klas I; II; III) Nie dopuszcza się biegania w kolcach.
SZTAFETOWE BIEGI PRZEŁAJOWE
Dystans
-10 x 800 m dziewczęta
-10 x 1000 m chłopcy
W biegach sztafetowych startują w kategorii po dwa najlepsze zespoły z powiatów plus powiat z mistrzem regionu z ubiegłego roku otrzymuje dodatkowe miejsce na poszczególnym dystansie. Nie dopuszcza się biegania w kolcach.
Uwaga!!!. Każdy Powiat powinien posiadać własne numery startowe – sztafetowe wg zasady: Garwolin nr 1-3; Łosice nr 4-6; Mińsk Maz. nr 7-9; Siedlce nr 10-12; Siedlce Ziemski nr 13-14; Sokołów P. nr 15-17; Węgrów nr 18 -20
LEKKOATLETYKA indywidualna
1. Program zawodów
- dla klas I-II:
- dziewczęta - 100m, 300m, 600m, w dal, wzwyż, kula (3kg), sztafeta 4 x 100 m,
- chłopcy - 100m, 300m, 1000m, w dal, wzwyż, kula (5kg), sztafeta 4 x 100 m,
- dla klas III:
- dziewczęta - 100m, 200m, 400m, 800m, w dal, wzwyż, kula (3 kg), sztafeta 4 x 100 m, sztafeta olimpijska (800m, 400m, 200m, 100m)
- chłopcy - 100m, 200m, 400m, 800m, 1500m, w dal, wzwyż, kula (5kg), sztafeta 4 x 100 m, sztafeta olimpijska (800m, 400m, 200m, 100m)
wysokość początkowa w skoku wzwyż
- powiat - dziewczęta - 110 cm
- chłopcy - 120 cm
- region - dziewczęta - 115 cm
- chłopcy - 125 cm
2. Uczestnictwo
Zawodnik może brać udział w jednej konkurencji i w sztafecie. Zawodnik(czka) młodsza nie może startować w klasie starszej.
Start na dystansie 800m i dłuższym wyklucza start na dystansie 800m sztafety olimpijskiej.
3. Do zawodów powiatowych każda szkoła ma prawo wystawić po 3 zawodników do każdej konkurencji oraz po dwie sztafety
4. Do zawodów międzypowiatowych awansuje po trzech najlepszych zawodników(czek) z poszczególnych Powiatów oraz po dwie sztafety.
DWUBÓJ NOWOCZESNY
W zawodach biorą udział drużyny szkolne osobno dziewczęta i chłopcy, w składzie 4 dziewcząt i 4 chłopców z jednej szkoły
1. Program zawodów
- pływanie - 100 m stylem dowolnym
- bieg - 1000 m
Podczas zawodów pierwszą konkurencją jest pływanie, drugą bieg. Do punktacji wchodzi łączny wynik zawodników wg zasady:
Chłopcy: 100 m czas - 1.14,0 1000 pkt. 0,5 s +/- 6 pkt.
1000 m czas - 3.10,0 1000 pkt. 0,5 s +/- 3 pkt.
Dziewczęta: 100 m czas - 1.20,0 1000 pkt 0,5 s +/- 6 pkt.
1000 m czas - 3.40,0 1000 pkt. 0,5 s +/- 3 pkt.
DRUŻYNOWE i INDYWIDUALNE ZAWODY w PŁYWANIU
Indywidualne zawody w pływaniu
- 50 m stylem grzbietowym - kl. I -dziewcząt i chłopców
- 50 m stylem dowolnym - kl. I -dziewcząt i chłopców
- 50 m stylem klasycznym - kl. II - dziewcząt i chłopców
- 50 m stylem dowolnym - kl. II - dziewcząt i chłopców
- 50 m stylem klasycznym - kl. III - dziewcząt i chłopców
- 50 m stylem dowolnym - kl. III - dziewcząt i chłopców
Z zawodów powiatowych do zawodów międzypowiatowych awansują po 5 najlepszych zawodników na kazdym dystansie i po dwie sztafety
Sztafetowe zawody w pływaniu
- 6 x 25 m – styl dowolny – dziewcząt i chłopców - po dwie osoby z każdej klasy od I - szej do III-ciej, wszyscy z jednej szkoły. Start do sztafet następuje ze słupka startowego lub wody, start do kolejnego odcinka od strony płytkiej - z wody
DRUŻYNOWY TENIS STOŁOWY
W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców. Drużyna składa się z trzech(dwie + jedna rezerwa) dziewcząt lub chłopców z jednej szkoły. Zawodnik(czka) rezerwowy może grać tylko w grze deblowej
Kolejność gier:
A - X
B - Y
gra podwójna
A - Y
B - X
Z zawodów powiatowych do zawodów międzypowiatowych awansują po dwa zespoły ( nie ma przywileju dodatkowego zespołu dla powiatu mającego mistrza Regionu)
W zawodach Regionu w turnieju druzynowym tenisa stołowego ze względu na duża ilośc startujących druzyn zawody odbywać się bedą do 2 wygranych setów.
NARCIARSTWO KLASYCZNE
W zawodach uczestniczą szkoły w składzie 5 zawodniczek lub 5 zawodników
dziewczęta - bieg indywidualny na dystansie 2,5 km*
chłopcy - bieg indywidualny na dystansie 5 km*
- bieg sztafetowy 4 x 2,5 km* dziewcząt i chłopców
Regulamin zawodów może ulec zmianie.
*dystans może ulec zmianie
XIV Otwarty festiwal zespołów „cheerleaders”
Regulamin
Zawodów "Cheerleaders"
I. Data i miejsce zawodów (festiwalu) do ustalenia (luty/marzec 2016 r.)
II. Cel zawodów (festiwalu).
· przegląd dorobku zespołów
· wymiana doświadczeń
· współzawodnictwo w nowej formie ruchu
· wspieranie kariery sportowej ucznia
· zdobywanie nowych umiejętności sportowych
· rozwijanie osobistych zainteresowań
· eksponowanie celów zdrowotnych i kulturowych
III. Organizatorzy.
PSZS - Siedlce
SCDiDN – Siedlce
IV. Zasady regulaminowe.
IV. Zasady regulaminowe
- Zawody adresowane są do dzieci i młodzieży z placówek oświatowych ( szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne).
- Warunkiem udziału w zawodach jest nadesłanie zgłoszenia do 31 grudnia 2015 r. na adres: Powiatowy SZS Siedlce ul. B.Prusa 6 tel./fax 644 73 61
- Zespoły uczestniczące w zawodach muszą składać się z minimum ośmiu a maksimum dwudziestu zawodniczek. Brak regulaminowej liczby tancerek spowoduje otrzymanie punktów karnych za brak każdej tancerki.
- Zawody zostaną rozegrane w 3 kategoriach wiekowych: szkoła podstawowa, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne
- Zespoły muszą zaprezentować następujące układy taneczne: szkoły podstawowe - jeden układ taneczny trwający 1,15-1,30 minut z pomponami oraz drugi 2,0-2,15 minut bez pomponów, gimnazja - jeden układ taneczny trwający 1,15 -1,30 minut z pomponami oraz drugi 2,0-2,15 bez pomponów, szkoły ponadgimnazjalne -jeden układ taneczny trwający 1,15-1,30 minut z pomponami oraz drugi 2,40- 3,30 minut bez pomponów.
- Jeżeli w szkole działają dwa zespoły pod opieką jednego instruktora na zawody zgłaszamy silniejszą grupą.
V. Ocenianie
- Skala do 100 punktów.
- Pod uwagę będą brane następujące składniki choreografii: prezentacja zespołu gesty i pozy: staranność wykonania (ze zgodnością do muzyki), ekspresja ruchu, bogactwo ruchu wrażenie artystyczne, skala trudności, wykorzystanie przestrzeni, nowatorstwo figur, właściwie dobrany podkład muzyczny i jego interpretacja, strój taneczny, walory artystyczne (inicjatywa twórcza, pomysłowość)
- Każdy z zespołów za jeden układ może otrzymać od jednego sędziego maksymalnie 100 pkt. Punkty za poszczególne prezentacje sumuje się. Wygrywa zespół, który w danej kategorii wiekowej uzyska największą liczbę punktów po dwóch prezentacjach. Zasady sędziowania określa oddzielny regulamin.
- Pomiar czasu rozpoczyna się wraz z początkiem muzyki, a kończy się z rozpoznawalną, kończącą układ pozą. Przekroczenie czasu minimum lub max spowoduje naliczenie punktów karnych.
- Zespoły prezentują swoje układy do dowolnie wybranej muzyki, występując w strojach o charakterze sportowym (spódniczki, spodenki, bluzki itp.). Należy eliminować stroje w stylu rewiowym. Na strojach może być umieszczone logo firm sponsorujących zespół. Obowiązkowe jest obuwie sportowe o miękkich spodach i nie brudzące parkietu.
- Wszystkie zespoły uczestniczące w festiwalu zobowiązane są do przygotowania nagrań muzycznych na taśmach lub płytach CD. Muzyka do każdego układu musi być nagrana na oddzielnej kasecie magnetofonowe lub płycie. Kasety i płyty powinny być oznakowane nazwą zespołu oraz czasem trwania układu. Wszystkie zespoły powinny zabezpieczyć się przed przypadkowym skasowaniem przez wyłamanie zabezpieczenia.
- Należy przygotować dla spikera zawodów informacje o zespole i twórcy układu choreograficznego.
- Zawody rozgrywane będą w hali sportowej na boisku do koszykówki. Organizator nie przewiduje rozgrzewki na boisku głównym.
- Zespół ocenia komisja sędziowska w składzie 3-5 osobowym. Dopuszcza się wprowadzenie do układów podstawowych elementów akrobatycznych.
- Każdy instruktor odpowiada indywidualnie za bezpieczeństwo swojego zespołu.
- Zespoły muszą posiadać aktualne badania lekarskie.
- Zebranie i odprawa kierowników grup odbędzie się na jedną godzinę przed rozpoczęciem zawodów, w trakcie którego zostanie dokładnie omówiony regulamin i losowanie kolejności występów.
- W sprawach spornych, nie objętych regulaminem decyduje Sędzia Główny. Do niego należy interpretacja niniejszego regulaminu.
- Organizatorzy proszą o przygotowanie ewentualnych uwag do niniejszego regulaminu i przekazanie ich na piśmie ostatecznie w dniu zawodów. Uwagi te zostaną uwzględnione przy organizacji kolejnych zawodów.
VI. Nagrody i wyróżnienia.
Organizator Zawodów "Cheerleaders" przewiduje puchary, dyplomy
VIII. Informacje:
PSZS Siedlce - tel. 6447361
* karta zgłoszenia znajduje się w regulaminie szkół podstawowych
ZESPOŁOWE GRY SPORTOWE
Szkoła może zgłosić do rozgrywek dwa zespoły. Do punktacji współzawodnictwa sportowego zalicza się wynik lepszego zespołu ( drugi zespół nie punktuje)
Na jednym etapie rozgrywek nie jest możliwe przenoszenie zawodników (czek) z jednego zespołu do drugiego. W wypadku stwierdzenia takiego przypadku zespół zostanie zdyskwalifikowany.
Etap rozgrywkowy:
- Powiat
- Region
- Województwo
KOSZYKÓWKA
1. Przepisy gry:
- czas gry 4 x 8 min ( w I-III kwartach czas zatrymywany tylko na czas zespołu i rzuty osobiste, w IV kwarcie czas zatrzymywany na każdy gwizdek)
- piłka – nr 7 ( dziewczęta – nr 6)
- zespół liczy - 12 zawodników
- spotkanie nie może się rozpocząć jeżeli zespół liczy mniej niż 8 zawodników (czek)
- zawody rozgrywane są zgodnie z przepisami PZKosz.
2. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegraną 1 punkt.
O kolejności miejsc decyduje:
- większa liczba zdobytych punktów. W przypadku równej liczby punktów decyduje liczba punktów między zainteresowanymi.
SIATKÓWKA
1. Przepisy gry
Zawody rozgrywane są zgodnie z przepisami PZPS
- mecze rozgrywa się do dwóch wygranych setów
- zespół liczy 12 zawodników
- wysokość siatki - dziewczęta - 224 cm
- chłopcy - 243 cm
2. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt. O kolejności miejsc decyduje liczba zdobytych punktów. Przy równej liczbie punktów decyduje kolejno:
- większa liczba zdobytych punktów
- lepszy stosunek setów
- lepszy stosunek małych punktów
- wynik bezpośredniego spotkania
PIŁKA RĘCZNA
1. Przepisy gry:
Zespół liczy 14 zawodników(czek)
Czas gry 2 x 20 minut 10 minut przerwy;
Piłka – nr 2 – dziewczęta,
nr 2 – chłopcy;
Obowiązują przepisy ZPRP
Dowolny system obrony podczas całego meczu;
Zakaz dokonywania zmian, gdy piłkę posiada przeciwnik;
Obowiązuje zakaz używania środków klejących piłkę.
2. Punktacja:
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za remis 1 punkt,
za przegraną 0 punk.
O kolejności miejsc decyduje liczba zdobytych punktów.
Przy równej liczbie punktów decyduje kolejno:
- większa liczba zdobytych punktów w spotkaniach między zainteresowanymi zespołami;
- lepszy różnica bramek z rozegranych spotkań;
- większa liczba zdobytych bramek.
6 - ki piłkarskie - Dziewcząt i Chłopców
1.Uczestnictwo:
Zespół liczy 10 zawodników jednej szkoły (w całym turnieju). Dalsze przepisy odnoszące się do uczestnictwa regulują przepisy MIMSz dotyczące kategorii wiekowych.
2. Przepisy gry:
- zespół na boisku składa się z 5 zawodników w polu + bramkarz
- czas gry: 2 x 15 minut z 5 minutowa przerwa (przy 3 spotkaniach 2 x 10 minut)
- boisko: szerokość 26 m, długość 56 m boisko trawiaste lub trawa syntetyczna
- bramki 5m x 2m,
- pole karne: prostokąt o wymiarach 12 m x 16 m
- rzut karny z 9 metrów,
- rzuty wolne, rożne – odległość zawodników przeciwnej drużyny 5 metrów od piłki
- gra bez spalonego
- zmiany hokejowe (błędy zmian karane jak w piłce ręcznej, tj. strata piłki, wykluczenie, rzut karny za złą zmianę bramkarza)
- bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką lub nogą w obrębie własnej połowy
- bramkarz może chwytać piłkę rękami tylko w polu bramkowym
- obuwie: trampki lub korkotrampki tzw. „lanki”
- piłka: piłka nożna nr 5
- gra niedozwolona i niesportowe zachowanie - karane wykluczeniami: żółta kartka - 2 minuty, czerwona kartka - 5 minut i wykluczenie z meczu (po odbyciu kary na boisko wchodzi inny zawodnik)
3. Punktacja:
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt, za przegraną 0 punktówO kolejności miejsc decyduje liczba zdobytych punktów. Przy równej liczbie punktów decyduje kolejno:
- wynik bezpośredniego spotkania
- lepsza różnica bramek
- większa liczba zdobytych bramek
- rzuty karne – po meczu remisowym (który musi wyłonić zwycięzcę)
UNIHOKEJ Dziewcząt i Chłopców
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie gimnazjum
- zespół składa się z 12 zawodników w tym 5 zawodników w polu, bramkarz
i 6 rezerwowych zawodników;
- zawody rozgrywane są oddzielnie dla dziewcząt i chłopców
2. Przepisy gry
- wymiary boiska szer. 18-20 m dł. 36-40 m.
- czas gry: 2 x 10 minut + 2 minuty przerwy (zgodnie z ustaleniami organizatora).
- pole bramkowe: szerokość 5 m długość 4 m,
- pole przedbramkowe szerokość 2,5 m długość 1 m (linia bramkowa znajduje się 3,5 m od linii końcowej boiska)
- bramki 160 x 115 cm
- ostatnia minuta meczu jest zatrzymywana na każdy gwizdek sędziego
3. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za remis - l punkt, za przegrana - 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
a. większa liczba zdobytych punktów w zawodach pomiędzy zainteresowanymi
zespołami (bezpośredni mecz/-e
b. większa, dodatnia różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w
spotkaniach tych drużyn,
c. lepsza różnica bramek w całym turnieju,
d. większa liczba zdobytych bramek w całym turniej
3. jeżeli powyższe punkty nie przyniosą rozstrzygnięcia należy przeprowadzić rzuty
karne między zainteresowanymi zespołami.