Ze względu na nasze wspólne bezpieczeństwo oraz obecną sytuację w Polsce zachęcamy wszystkich naszych klientów do kontaktowania się z Urzędem za pomocą systemów teleinformatycznych (np. telefon, e-mail, e-PUAP).
W sytuacjach wymagających osobistego stawiennictwa w Urzędzie od 15 czerwca 2020r. wizyta jest możliwa po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z pracownikiem merytorycznym.
1. Osoby bezrobotne i poszukujące pracy, które mają w tym okresie wyznaczony obowiązkowy termin wizyty u doradcy klienta, proszone są o kontakt telefoniczny lub mailowy (w wyznaczonym terminie) zamiast osobistej wizyty.
W celu umówienia osobistej wizyty w Centrum Aktywizacji Zawodowej prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny:
- Doradcy klienta
- tel.: 25 759 27 13 wew. 405, 407, 408
- e-mail: caz@minskmazowiecki.praca.gov.pl
Informujemy, że po weryfikacji tożsamości przez telefon kontakt telefoniczny będzie uznany za wypełnienie obowiązku zgłoszenia się w wyznaczonym terminie, a wszelkie ustalenia (w tym termin kolejnej wizyty) będą wiążące.
- Szkolenia i przekwalifikowania oraz Krajowy Funduszu Szkoleniowy
- tel. 25 759 27 13 wew. 104
- e-mail: szkolenia@minskmazowiecki.praca.gov.pl
- Zgłaszanie ofert pracy
- tel. 25 759 27 13 wew. 110
- e-mail: posrednictwopracy@minskmazowiecki.praca.gov.pl
- Zatrudnianie cudzoziemców
- tel. 25 759 27 13 wew. 110
- e-mail: posrednictwopracy@minskmazowiecki.praca.gov.pl
2. Osoby bezrobotne lub poszukujące pracy – w sprawach związanych z rejestracją od 15.06.2020 r. będą miały możliwość załatwienia sprawy - osobiście, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym na konkretny termin.
Rejestracja osobista- będzie polegać naprzyjęciu dokumentów przez pracownika powiatowego urzędu pracy. Rejestracja następuje z dniem zgłoszenia się z dokumentami niezbędnymi do ustalenia uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy.
Nadal zachęcamy do rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w formie elektronicznej poprzez portal www.praca.gov.pl w następującysposób:
- Rejestracja elektroniczna- dla osób, które dysponują podpisem zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem osobistym. W tym przypadku dniem rejestracji jest dzień wprowadzenia danych i potwierdzenia ich jednym z ww. podpisów.
- Zgłoszenie do rejestracji- dla osób, które nie posiadają podpisu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu osobistego i mają możliwość dokonania zgłoszenia do rejestracji przez Internet. Dokonanie rejestracji następuje w dniu przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy z pracownikiem powiatowego urzędu pracy.
Nadmienia się, że rejestracji elektronicznej można dokonać 7 dni w tygodniu.
ZAOSZCZĘDŹ SWÓJ CZAS! ZAREJESTRUJ SIĘ ELEKTRONICZNIE.
Informacji dotyczących rejestracji udzielają:
Urszula Bartnik, tel. 759 27 13 wew. 101.
Aneta Wiącek, tel. 759 27 13 wew. 101.
Interesanci kontaktujący się z pracownikiem Urzędu przez okienko lub przebywający w Urzędzie powinni stosować się do zaleceń pracowników i służb dotyczących wprowadzonych środków ostrożności (dezynfekcja rąk, używanie maseczki, zachowanie bezpiecznej odległości).
Dokumenty do Urzędu można dostarczać w następujący sposób:
- Drogą elektroniczną poprzez portal praca.gov.pl: https://www.praca.gov.pl/
- Pocztą tradycyjną,
- Osobiście – przez okienko w drzwiach wejściowych przy wejściu głównym.
3. Dział Rynku Pracy:
- Wszystkie informacje dot. realizowanych forma wsparcia, ogłoszenia o aktualnych naborach oraz instrukcje i wzory wypełniania wniosków zamieszczone są na stronie internetowej Urzędu.
Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju oraz dużą ilość składanych wniosków nie ma możliwości sprawdzenia wniosku przez pracownika Urzędu przed jego złożeniem. Złożone wnioski weryfikuje i ocenia Komisja powołana przez Dyrektora Urzędu.
Przed wypełnieniem wniosków prosimy o zapoznanie się z obowiązującymi Zasadami finansowania usług i instrumentów rynku pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim w 2020 roku, które są dostępne w ogłoszeniach o naborach.
Wnioski do wypełnienia wraz z załącznikami oraz wzory wypełnionych wniosków również znajdują się w ogłoszeniach.
Kompletne wnioski wraz z załącznikami należy połączyć w sposób trwały (spiąć, zszyć) lub włożyć do koperty / obwoluty, a następnie złożyć przez okno podawcze w drzwiach wejściowych Powiatowego Urzędu Pracy w godz. 8:00 - 16:00.
- Zapraszamy przedsiębiorców oraz osoby bezrobotne, którzy otrzymali informacje o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku dot. instrumentów rynku pracy w poprzednich naborach i nadal są zainteresowani ich realizacją do telefonicznego umówienia się na podpisanie umowy tel. 25 759 27 13:
- wew. 207 staże
- wew. 208 dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
- wew. 221
- refundacja z kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
- dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia.
- organizowanie prac interwencyjnych.
- Pozostałe wnioski, listy obecności stażystów, umowy o pracę należy składać przez okno podawcze w drzwiach wejściowych Powiatowego Urzędu Pracy w godz. 8:00 - 16:00 lub przesyłać pocztą.
- W pozostałych sprawach prosimy o kontakt za pośrednictwem maila wamirynek@praca.gov.pl