Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim otrzymało Znak Jakości „Przyjazny Urząd”, który jest przyznawany nowoczesnym, innowacyjnym, kreatywnym instytucjom, otwartym na potrzeby interesariuszy zewnętrznych.
„Przyjazny Urząd” to konkurs organizowany dla jednostek szeroko rozumianego sektora publicznego, które wyróżniają się m.in. wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy. Znak Jakości „Przyjazny Urząd” przyznaje Kapituła złożona z ekspertów i praktyków administracji publicznej, specjalizujących się naukowo lub zawodowo w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością. W Kapitułach dotychczasowych edycji zasiadali badacze pracujący na czołowych polskich uniwersytetach, m.in. na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II.
Recenzenci, dokonując oceny aplikacji konkursowej, pozytywnie zweryfikowali działania podejmowane przez Starostwo na rzecz zapewniana wysokiej jakości obsługi klienta, budowania w urzędzie kultury jakości oraz implementacji nowoczesnego modelu zarządzania publicznego.
Komisja, uzasadniając swój wybór, powołała się na słowa naukowców: Macieja Rudnickiego, Macieja Jabłońskiego i Kamila Sobieraja, którzy stwierdzili, że nowoczesna administracja publiczna stanowi fundament każdego demokratycznego państwa. W obliczu występowania wciąż nowych zjawisk i wyzwań społeczno-gospodarczych administracja powinna być zdolna zapewnić prawidłowe wykonywanie powierzonych jej zadań zarówno w sferze spraw obywatelskich i społecznych, jak i związanych z obrotem gospodarczym.