Mieszkańcy gmin Siennica i Latowicz, korzystający z drogi powiatowej nr 2236W Dębe Małe -Transbór–Starogród mogą od 20 września 2017 r. korzystać z nowej, bezpiecznej i komfortowej nawierzchni. W ramach prac prowadzonych w Starogrodzie przebudowano w znacznym zakresie ww. drogę oraz most na rzece Świder.
W uroczystym otwarciu zmodernizowanych obiektów drogowych uczestniczyli mi.n. Starosta Miński Antoni Jan Tarczyński, Wójt Gminy Siennica Grzegorz Zieliński, Wójt Gminy Latowicz Bogdan Świątek – Górski, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Andrzej Solonek, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Starogrodzie Beata Walas, przedstawiciele wykonawców inwestycji, radni gminy Siennica oraz społeczność lokalna. Poświęcenia drogi dokonał Ks. Dziekan Marek Kasprzak, proboszcz parafii w Siennicy.
Przebudowa drogi powiatowej nr 2236W Dębe Małe – Transbór – Starogród na odcinku km 9+715,25-10+620,48, obejmowała przede wszystkim wykonanie dwuwarstwowej nawierzchni z asfaltobetonu grubości 8 cm i szerokości 5,50 m, ułożonej na nowej podbudowie wykonanej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 20 cm.(wcześniej na objętym przebudową odcinku drogi występowała nawierzchnia żwirowa). Ponadto wykonane zostały obustronne pobocza szerokości 1,00 m, oraz pod koroną drogi ułożono trzy nowe przepusty.
Poniesione koszty:
Dokumentacja projektowa – wykonał Urząd Gminy Siennica
Przebudowa drogi – 610.072.64 zł
Nadzór nad inwestycją – 3.500,00 zł
Łącznie 613.572,64 zł
w tym dofinansowanie w ramach PROW na lata 2014-2020 318.150,00 zł
Wykonawcy:
Dokumentacja projektowa – Projektowanie i Wykonawstwo Robót Drogowych i Budowlanych, W. Adamiec, Garwolin
Przebudowa mostu – Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Mińsk Mazowiecki
Nadzór nad inwestycją – Borys Nazarczuk
Przebudowa mostu w m. Starogród na rzece Świder w ciągu drogi powiatowej nr 2246W Stara Wieś – Wólka Dłużewska – Parysów.
Obiekt mostowy o ustroju trójprzęsłowym swobodnie podpartym na filarach z belek prefabrykowanych typu „GROMNIK” o długości 36,00 m został dostosowany do aktualnie obowiązujących przepisów pod kątem trwałości i funkcjonalności oraz nośności – klasa „A” wg PN-85/S-10030.
Przebudowa obiektu obejmowała wzmocnienie istniejącej konstrukcji płyty pomostu, wzmocnienie filarów i podpór, obustronne poszerzenie obiektu wraz z wybudowaniem z jezdni chodników dla pieszych oraz wybudowaniem barier ochronnych.
Obiekt został dostosowany wymiarami do parametrów drogi klasy Z.
Przebudowa mostu przyczyniła się do poprawy bezpieczeństwa na moście oraz na bezpośrednich do niego dojazdach, a także zapewniła trwałość konstrukcji na najbliżej kilkadziesiąt lat.
Poniesione koszty:
Dokumentacja projektowa – 29.901,30 zł
Przebudowa mostu – 1.097.162,70 zł
Nadzór nad inwestycją – 27.429,00 zł
Łącznie 1.154.493,00 zł w tym dotacja z rezerwy subwencji ogólnej 562.296,00 zł
Wykonawcy:
Dokumentacja projektowa – Biuro Projektowo-Konsultingowe MOSTY Sławomir Leszczyński Mińsk Mazowiecki
Przebudowa mostu – Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „Mazowieckie Mosty” Sp. z o. o. Mińsk Mazowiecki
Nadzór nad inwestycją – Biuro Projektowo-Konsultingowe MOSTY Sławomir Leszczyński Mińsk Mazowiecki