W dniu 27 listopada 2018 r. w Starostwie Powiatowym w Mińsku Mazowieckim odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, w trakcie którego omówiono następujące zagadnienia:
1. Ocena stanu przedsięwzięć profilaktycznych podejmowanych przez Komendę Powiatową Policji w Mińsku Mazowieckim w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym i jego efektywności, na podstawie zdarzeń na drogach publicznych powiatu mińskiego. Analiza istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i jego efektywności na podstawie zdarzeń na drogach publicznych powiatu mińskiego.
2. Opinia na temat projektu budżetu powiatu mińskiego na 2019 rok w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
3. Zaprezentowanie projektu ,,Planu Pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na 2019 rok”.
W posiedzeniu uczestniczyły następujące osoby:
1. Pan Antoni Jan Tarczyński – Starosta Miński,
2. insp. Sławomir Rogowski – Komendant Powiatowy Policji w Mińsku Mazowieckim,
3. podinsp. Piotr Słoński – Naczelnik Wydziału ds. Wykroczeń, Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim,
4. podinsp. Piotr Wojda – Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim,
5. st. bryg. Paweł Parobczak – Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Mińsku Mazowieckim,
6. Pan Marek Sęktas – Prokurator Rejonowy w Mińsku Mazowieckim,
7. Pani Hanna Wocial – Wójt Gminy Jakubów,
8. Pan Krzysztof Kalinowski – Wójt Gminy Dębe Wielkie,
9. Pan Andrzej Krasuski – radny powiatu mińskiego,
10. Pan Grzegorz Wyszogrodzki – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Mińsku Mazowieckim,
11. Pani Maria Albrechcińska-Oleksiuk – Psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mińsku Mazowieckim,
12. Pan Tomasz Górny – Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim,
13. Pan Arkadiusz Wilk – Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Drogowego Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim,
14. Pan Andrzej Belkiewicz.
W pierwszym punkcie porządku obrad Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej w Mińsku Mazowieckim – podinsp. Piotr Wojda dokonał analizy istniejącej organizacji ruchu drogowego pod kątem jego wpływu na liczbę zdarzeń drogowych na drogach publicznych powiatu mińskiego.
Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego przedstawił również Komisji dane statystyczne dotyczące zdarzeń drogowych na terenie powiatu mińskiego oraz przedsięwzięcia profilaktyczne podejmowane przez Komendę Powiatową Policji w Mińsku Mazowieckim w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, w tym w zakresie zapewnienia efektywnej organizacji ruchu drogowego mającej na celu zapewnienie bezpiecznego przemieszczania się po drogach wszelkiego rodzaju pojazdów i pieszych.
Komisja zaakcentowała złożoność ww. problematyki (tj. wpływ na liczbę zdarzeń wielu czynników: organizacja ruchu, stan techniczny pojazdów, wyszkolenie kierowców, stan techniczny dróg itp.), podkreśliła istotę ścisłej współpracy instytucji samorządowych, policji oraz innych podmiotów (inspekcja transportu drogowego, zarządcy dróg, firmy zajmujące się projektowaniem organizacji ruchu drogowego itp.) ukierunkowanej na systematyczne i wieloaspektowe działania organizacyjne i profilaktyczne (rzeczowa analiza organizacji ruchu na etapie projektowania np. w zakresie miejsc usytuowania ścieżek rowerowych, analiza zatwierdzonych stałych organizacji ruchu, propagowanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, dystrybucja kamizelek, lamp odblaskowych itp.) zmierzające do zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu mińskiego.
W kolejnych punktach posiedzenia, Komisja wyraziła pozytywną opinię na temat projektu budżetu powiatu mińskiego na 2019 rok w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz zapoznała się z projektem Planu Pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego na 2019 r., który zakłada 4 posiedzenia Komisji.
W dalszej części posiedzenia, Przewodniczący Komisji podziękował radnym Rady Powiatu Mińskiego V kadencji (delegowanym do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku) tj.: Panu Andrzejowi Krasuskiemu i Grzegorzowi Wyszogrodzkiemu za aktywność i zaangażowanie w pracach Komisji.