R E G U L A M I N
IGRZYSK
MŁODZIEŻY SZKOLNEJ
NA ROK SZKOLNY 2024/25
SZKOŁY PODSTAWOWE
PROGRAM IGRZYSK
Kategoria dzieci - 13 lat i młodsi (rocznik 2011 - i młodsi):
- biegi przełajowe (kl. V, VI) – 800 m dla dziewcząt i 1000 m dla chłopców; rocznik 2011 - 2012
- sztafetowe biegi przełajowe (kl. V, VI) – 6x800m dziewcząt i 6x1000 chłopców; rocznik 2011-2012
- czwórbój LA dziewcząt i chłopców;
- pływanie dziewcząt i chłopców (sztafety + indywidualne biegi);(rocznik 2011 – 2013)
- gimnastyka dziewcząt i chłopców (kl. I-IV);
- tenis stołowy dziewcząt i chłopców;
- unihokej dziewcząt i chłopców;
- sporty zimowe
- narciarstwo
- mini koszykówka dziewcząt i chłopców;
- 6-ki piłkarskie dziewcząt i chłopców;
- mini piłka ręczna dziewcząt i chłopców;
- mini piłka siatkowa dziewcząt i chłopców;
- festiwal zespołów tanecznych Cheerleaders
REGULAMINY
POSZCZEGÓLNYCH DYSCYPLIN SPORTOWYCH OBJĘTYCH PROGRAMEM IGRZYSK
ZASADA OGÓLNA: wszystkie zawody rozegrane będą zgodnie z obowiązującymi przepisami polskich Związków Sportowych dla poszczególnych kategorii wiekowych i zgodnie z niniejszymi regulaminami.
I. INDYWIDUALNE I SZTAFETOWE BIEGI PRZEŁAJOWE
- Program zawodów:
Biegi indywidualne:
Szkoły Podstawowe – Dzieci - rocznik 20010 - 2011 - 800 m dla dziewcząt i 1000 m chłopców
-
Biegi sztafetowe:
- Szkoły Podstawowe - Dzieci - rocznik 2011- 2012 - 6x800 dziewcząt i 6x1000 chłopców
- Uczestnictwo:
- w biegach indywidualnych startuje po 8 najlepszych zawodników/czek z zawodów powiatowych osobno na każdym dystansie wynikającym z programów zawodów.
- w biegach sztafetowych startują dwie najlepsze szkoły z zawodów powiatowych oraz
dodatkowy zespół dla powiatu który w ubiegłym roku szkolnym zdobył mistrzostwo Regionu
Siedleckiego
- Sposób przeprowadzenia zawodów:
Nie dopuszcza się biegu w obuwiu z kolcami. W biegach indywidualnych i na pierwszej zmianie w sztafetach wszyscy startują ze startu wspólnego. Strefa zmian w sztafetach wynosi 20 m.
II. CZWÓRBÓJ LEKKOATLETYCZNY
- Program zawodów:
- bieg 60 m;
- rzut piłką palantową (do 150 g.)
- bieg: 600 m dziewcząt; 1000 m chłopców;
- skok (dla całego zespołu) w dal ze strefy lub wzwyż.
- Uczestnictwo:
W zawodach prawo startu mają reprezentacje szkół podstawowych oddzielnie dziewcząt i chłopców. Reprezentacja składa się z 6 dziewcząt i 6 chłopców w wieku 13 lat i młodsi.
- Sposób przeprowadzania zawodów:
Kolejność rozgrywania konkurencji jest dowolna.
a) 60 m
Bieg będzie rozgrywany w seriach na czas. Zawodnicy startują z bloków i powinni biec po przydzielonym im torze od startu do mety. Zawodnik zostaje wyeliminowany z biegu po trzecim falstarcie zachowując prawo startu w następnych konkurencjach.
b) skok w dal
Strefa odbicia jest częścią rozbiegu, posypana kredą. Szerokość strefy równa się szerokości rozbiegu, a długość wynosi 100 cm. Końcem strefy powinna być belka z plasteliną. W skład strefy nie wchodzi plastelina. Każdy zawodnik ma prawo do trzech prób. Pomiaru dokonujemy od najbliższego śladu pozostawionego przez czubek buta w strefie. Jeżeli zawodnik odbije się przed strefą, pomiaru dokonujemy od początku strefy. Pozostałe przepisy jak w skoku w dal.
c) skok wzwyż
Pierwsza wysokość ustalana jest bezpośrednio przed konkursem, przy czym w zawodach obowiązują następujące wysokości:
Wysokość początkowa w skoku wzwyż:
Powiat - dziewczęta – 100 cm : chłopcy – 110 cm,
Region - dziewczęta – 110 cm: chłopcy – 120 cm,
Przekroczenie płaszczyzny skoku (na zewnątrz stojaków), bez stracenia poprzeczki nie powoduje zaliczenia próby jako nieudanej. W przypadku strącenia poprzeczki, po prawidłowo wykonanym skoku, nie należy próby zaliczyć jako nieważnej, lecz poinformować (ostrzec) zawodnika, że w przypadku powtórzenia się takiej sytuacji skok uznany zostanie za „nieważny”.
d) rzut piłką palantową
Rzut wykonuje się w dowolny sposób prawą lub lewą ręką, z miejsca lub rozbiegu.
Każdy startujący zawodnik ma prawo do wykonania jednego rzutu próbnego, a następnie trzy rzuty w konkursie.
Odległość uzyskaną przez zawodnika ocenia sędzia z dokładnością do pół metra. Liczy się najlepszy rezultat. Pomiaru dokonuje się w linii prostopadłej do osi rzutu na niekorzyść zawodnika.
- Punktacja:
Wyniki przelicza się na punkty wg tabel czwórbojowych. Suma osiągniętych punktów za cztery konkurencje daje ostateczny rezultat każdego zawodnika. Na wynik drużyny składają się końcowe rezultaty 5-ciu najlepszych zawodników (z 6 startujących).W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez dwie lub więcej szkół przyznaje się miejsca dzielone. Przy jednakowej liczbie punktów uzyskanych przez szkoły zajmujące I-III miejsce, o wyższej lokacie decyduje wynik w 4-boju najlepszego zawodnika.
IV. GIMNASTYKA
- Program:
Układ gimnastyczny dla dziewcząt i chłopców:
- ćwiczenia wolne;
- skoki – rozkroczny przez kozła (wysokość 90-110 m);
- ćwiczenia równoważne dla dziewcząt;
- ćwiczenia na drążku – wymyk do podporu przodem – chłopców;
- Uczestnictwo:
Startują drużyny szkolne składające się po 8 zawodników/czek tj. po 2 dziewczynki i 2-óch chłopców z klas I-IV.
- Sposób przeprowadzania ćwiczeń:
W zawodach szkolnych oceniać ćwiczenia może jedna osoba. Ostateczny wynik drużyny stanowi suma punktów z czterech konkurencji uzyskanych przez wszystkich członków.
Układ ćwiczeń wolnych dziewcząt i chłopców na ścieżce akrobatycznej, filcu lub materacach.
Nr |
Opis ćwiczenia |
Wartość ćwicz. |
Błędy wykonania |
Potrącenia |
1. |
Z PZ RR w górę, krok w przód i zamachem jednej nogi ST na RR (przy ścianie lub drabince) – wytrzymać 3 sek. |
1,5 pkt. |
Brak wytrzymania, NN i RR ugięte. |
do 0,5 pkt. |
2. |
Opust prosty, złączonych NN i łącznie wyprost T do PZ, RR w górę zewnątrz |
0,5 pkt. |
NN ugięte |
do 0,2 pkt. |
3. |
Krążenie RR łukiem tylnym w dół i łącznie wyskok z ½ OBR do PZ, RR w górę zewnątrz |
0,5 pkt. |
Zachwianie, NN ugięte |
do 0,2 pkt. |
4. |
Krok w przód i przerzut bokiem („gwiazda”) do rozkroku, RR w bok |
1,5 pkt. |
Załamanie w biodrach, NN ugięte |
do 0,5 pkt. |
5. |
Krążenie P-L R łukiem zewnętrznym w dół z ¼ OBR do PZ, RR w górę zewnątrz |
|
|
|
6. |
Z półprzysiadu przewrót w przód (chwilowy wyprost NN w kolanach, po odbiciu w fazie lotu) do przysiadu i łącznie wyprost T do PZ, RR w górę zewnątrz |
1,0 pkt. |
NN ugięte |
do 0,2 pkt. |
7. |
Skłon T w przód (dłonie na podłożu) i przewrót w przód (NN proste, złączone) do leżenia tyłem, RR wzdłuż T |
1,0 pkt. |
NN ugięte |
do 0,5 pkt. |
8. |
Ugięcie RR i NN – podpór łukiem leżąc tyłem („mostek”) 0 wytrzymać 3 sek. Równoczesne ugięcie RR i NN, przejście do leżenia tyłem, RR wzdłuż T |
1,5 pkt. |
Brak wytrzymania, NN i RR ugięte |
do 0,2 pkt. |
9. |
Wznos T i przejście do siadu prostego i łączenie skłon T w przód z chwytem od zewnątrz za stopy – wytrzymać 3 sek. |
1,0 pkt. |
Brak wytrzymania, NN ugięte, skłon niepełny |
do 0,5 pkt. |
10. |
Przewrót w tył do rozkroku podpartego |
0,5 pkt. |
NN ugięte |
do 0,2 pkt. |
11. |
Podskokiem przysiad podparty; wyprost i wyskok w górę z wymachem RR do góry – w tył, NN („sprężynka”). Doskok do PZ, RR w górę zewnątrz. |
0,5 pkt. |
NN gięte, brak ustania |
do 0,2 pkt. |
ocena wyjściowa - 9,5 pkt. premia - 0,5 pkt. 10, 0 pkt.
Wykaz skrótów: T- tułów, L-P - lewa, prawa, PZ- postawa zasadnicza, NN - nogi, RR- ręce, OBR - obrót, ST na RR- stanie na rękach
UWAGI: Ćwiczenie powinno być wykonane ściśle z opisem, płynnie, obszernie i estetycznie
pozycje statyczne (ST na RR „mostek”, skłon T w przód) powinny być wytrzymane 3
sek. Zezwala się na dowolną interpretację ruchów RR i NN i szczegółów połączeń
głównych elementów nie ujętych opisem. Za mistrzowskie wykonanie ćwiczenia
dodaje się premie – 0,5 pkt.
Ćwiczenia równoważne na ławeczce (dziewczęta)
ławeczka gimnastyczna dł. 4 m, szer. 25 cm UWAGI: Ćwiczenie powinno być wykonane ściśle z opisem, płynnie, obszernie i estetycznie pozycje statyczne (ST na RR „mostek”, skłon T w przód) powinny być wytrzymane 2-3 sek. Zezwala się na dowolną interpretację ruchów RR i NN i szczegółów połączeń głównych elementów nie ujętych opisem. Za mistrzowskie wykonanie ćwiczenia dodaje się premie – 0,5 pkt.
Nr |
Opis ćwiczenia |
Wartość ćwicz. |
Błędy wykonania |
Potrącenia |
1. |
Wejście na początek ławeczki do pozycji równoważnej na 1 N, druga N prosta w tył O wytrzymać 2-3 sek. |
1,5 pkt. |
Brak wytrzymania, NN i RR ugięte. |
do 0,5 pkt. |
2. |
4 kroki w przód z pogłębieniem, RR w bok |
1,0 pkt. |
Zachwianie |
do 0,5 pkt. |
3. |
Wspięcie na palce obunóż i obrót o 180° |
2,0 pkt. |
Zachwianie |
do 0,2 pkt. |
4. |
Stanie równoważne na 1 N, druga N ugięta w przód, ręka przeciwna w przód, druga w bok – wytrzymać 2-3 sek. |
1,0 pkt. |
Brak wytrzymania, zachwianie |
do 0,5 pkt. |
5. |
2-3 kroki w tył |
1,0 pkt. |
Zachwianie |
do 0,2 pkt. |
6. |
Przysiad, obrót w przysiadzie 180° |
2,0 pkt. |
Zachwianie |
do 0,2 pkt. |
7. |
Zeskok w bok do PZ (w fazie lotu przed doskokiem – zamach NN i RR w tył) |
1,0 pkt. |
Zeskok niski, brak ustania, brak wytrzymania, NN RR ugięte |
do 0,3 pkt. do 0,5 pkt. |
ocena wyjściowa - 9,5 pkt. premia - 0,5 pkt. 10,0 pkt.
Skok rozkroczny przez kozła (dziewczęta i chłopcy)
- skok rozkroczny przez kozła wzdłuż wysokości 90-110 cm;
- wykonuje się dwa skoki, ocena ostateczna za skok lepszy;
- zezwala się na użycie dwóch odskoczni.
Ocena skoku:
- skok wykonany w pozycji stojącej - do 8,0 pkt. (minus błędy wykonane)
- skok wykonany z zamachem NN - do 9,0 pkt. (minus błędy wykonane)
(stopy na wysokości bioder)
- skok wykonany z zamachem NN - do 10,0 pkt. (minus błędy wykonane)
(stopy powyżej bioder)
Błędy wykonania:
- brak wyprostu (w biodrach) po odbiciu z RR
za kozłem (lok i doskok w załamaniu) - kara do 1,0 pkt.
- brak lub złe odbicie z odskoczni - kara do 0,5 pkt.
- NN ugięte w całym skoku - kara do 0,5 pkt.
Drążek – wymyk do podporu przodem (chłopcy)
- drążek przyścienny lub zawieszony na drabince
Ocena ćwiczenia:
- wykonanie ćwiczenia siłą (bez odbicia z NN) o NN prostych - do 10,0 pkt.
- wykonanie ćwiczenia siłą (bez odbicia z NN) o NN ugiętych - do 9,5 pkt.
- wykonanie ćwiczenia z odbicia z NN prostych - do 8,0 pkt.
- wykonanie ćwiczenia z odbicia z NN ugiętych - do 7,5 pkt.
Błędy wykonania i uwagi:
- ćwiczenie powinno być zakończone w podporze przodem o RR prostych(wytrzymać 3 sek.)
brak podporu przodem i wytrzymania - kara do 1,0 pkt.
- po wykonaniu ćwiczenia dozwolone jest dowolne zejście
z przyrządu tj. odmyk lub zeskok w tył
- pomoc przy ćwiczeniu powoduje nie zaliczenie całości
ćwiczenia - ocena 0,0 pkt.
V. DRUŻYNOWE I INDYWIDUALNE ZAWODY W PŁYWANIU
- Program:
Kategoria DZIECI (2011 – 2016):
- sztafeta 8 x 25 m stylem dowolnym dziewcząt i chłopców
- indywidualnie:
25 m stylem grzbietowym dziewcząt i chłopców - rocznik 2013-2016*
25 m stylem dowolnym dziewcząt i chłopców - rocznik 2013-2016*
25 m stylem klasycznym dziewcząt i chłopców - rocznik 2013-2016*
25 m stylem grzbietowym dziewcząt i chłopców - rocznik 2011-2012*
25 m stylem dowolnym dziewcząt i chłopców - rocznik 2011-2012*
25 stylem klasycznym dziewcząt i chłopców - rocznik 2011-2012 *
*- Style oznaczone gwiazdką – na Mazowieckich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej
- Uczestnictwo:
W zawodach dzieci startują zespoły 8-mio osobowe – po dwie osoby z każdej klasy od III-ciej do VI-tej, wszyscy z jednej szkoły, w zawodach młodzieży – zespoły 6-osobowe, po dwie osoby w każdym ze stylów, wszyscy z jednej szkoły.
W konkurencjach indywidualnych dzieci, startują ze składu sztafety 4 zawodników /czek po jednym /nej z klasy III i IV na dystansie 25 m stylem grzbietowym i po jednej stylem dowolnym, analogicznie z klas V-VI na dystansie 50 m dowolnym i grzbietowym. Sztafeta 8x25 m stylem dowolnym – po 2 zawodników z każdej klasy od III do VI
- Sposób przeprowadzenia zawodów:
- zawody zostaną przeprowadzone seriami na czas;
- start do wyścigu sztafetowego następuje po gwizdku sędziego, skokiem dowolnym ze słupka startowego; start do kolejnego odcinka od strony płytkiej basenu następuje z wody;
- kolejni zawodnicy/czki rozpoczynają swój odcinek sztafety dopiero po uprzednim dotknięciu ściany przez zawodnika kończącego swój odcinek;
- przedwczesny start powoduje dyskwalifikację sztafety.
-
VI. TENIS STOŁOWY
- Uczestnictwo:
- W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców w dwóch kategoriach wiekowych:
- Dzieci - 13 lat i młodsi (Szkoły Podstawowe) (2011 i mł.)
- Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły urodzeni w 2011 i młodsi (dzieci) Zespół liczy:
- 2 dziewczynki + 1 rezerwowa,
- 2 chłopców + 1 rezerwowy,
- - obowiązuje ten sam skład przez cały turniej.
Sposób przeprowadzenia zawodów
- Kolejność gier:
- I rzut
- A – X
- B - Y
- Gra podwójna
- A – Y
- B – X
- Mecz rozgrywany jest do trzech wygranych punktów.
- Gry rozgrywane w zawodach Regionu Siedleckiego są do dwóch wygranych setów (set będzie wygrany przez zawodnika lub parę, którzy pierwsi zdobędą 11 punktów) oprócz stanu gdy obaj zawodnicy zdobędą 10 pkt, wtedy set będzie wygrany przez pierwszego zawodnika, który w trakcie gry uzyska prowadzenie 2 pkt.
- Zawodnik rezerwowy może występować w danym meczu tylko w grze podwójnej, a w kolejnym meczu może być zawodnikiem podstawowym.
- System wyłaniania mistrza uzależniony jest od liczby uczestniczących drużyn.
.
VII. NARCIARSTWO
- Uczestnictwo:
- W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców w dwóch kategoriach wiekowych:
- Dzieci - 13 lat i młodsi (Szkoły Podstawowe) (2011 i mł.)
- Zespół składa się z 5-ciu dziewcząt lub chłopców (zalicza się wynik 4 zawodników (czek))
- Dystans w zawodach powiatowych i miedzypowiatowych do ustalenia przez organizatora
ZESPOŁOWE GRY SPORTOWE
PROGRAM
- Mini gry dla grupy dzieci - 13 lat i młodsi:
- mini koszykówka dziewcząt i chłopców
- mini piłka nożna (szóstki piłkarskie) – dziewcząt i chłopców
- mini piłka ręczna dziewcząt i chłopców
- mini piłka siatkowa (czwórki) dziewcząt i chłopców
- unihokej dziewcząt i chłopców
UCZESTNICTWO:
W każdej z gier mają prawo uczestniczyć uczniowie jednej szkoły w składzie:
- mini koszykówka 12 zawodników/czek
- mini piłka nożna 10 zawodników/czek
- mini piłka ręczna 14 zawodników/czek
- mini piłka siatkowa 10 zawodników/czek
- unihokej (13 lat i młodsi) 9 zawodników/czek
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE MINI GIER:
- I. MINI KOSZYKÓWKA:
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy) (2011 i mł.)
- Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2010 i młodsi.
- zespół liczy 10 -12 zawodników/czek.
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
- Przepisy gry
- czas gry: 4 x 6 minut.
- piłka: numer „5”.
- mecze powinny być rozgrywane na koszach zawieszonych na wysokości 305 cm. Odległość linii rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m. (linia przerywana koła od strony kosza).
- nie wyznacza się linii rzutów za 3 pkt.
- zespół I i II kwartę gra innymi piątkami. Zawodnicy biorący udział w I kwarcie nie mogą grać w II kwarcie. W III i IV kwarcie obowiązuje dowolność zmian. W przypadku, gdy zespół liczy 11 lub 12 zawodników zawodnicy ci są odpowiednio zawodnikami pierwszej i ew. drugiej piątki i mogą zostać zmienieni w pierwszej i drugiej kwarcie za dowolnego zawodnika występującego w tej kwarcie
- gdy zespół składa się z 10 zawodników – zespół kończy grać kwartę w składzie 3-4 osobowym.
- obowiązuje:
- krycie “każdy swego” (zakaz gry obroną strefową),
- przepis połowy,
- przepis 3 sekund,
- przepis 5 sekund.
- w przypadku remisu zarządza się 3 minutowe dogrywki.
- w wypadku nieprzestrzegania przepisu „krycia każdy swego” i po zwróceniu uwagi trenerowi, odgwizdywany jest faul techniczny B (faul ławki). Karą jest rzut wolny, a po nim piłka zostaje przyznana jest drużynie, która wykonywała rzut.
- o przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz.
- za przewinienie dokonane na zawodniku rzucającym celnie do kosza nie przyznaje się dodatkowego rzutu.
- Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności:
a. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
b. decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
c. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie.
d. decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.
Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania.
3. Jeżeli jedna (1) lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na którymkolwiek etapie zasad podanych powyżej, to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych niesklasyfikowanych drużyn.
- II. MINI PIŁKA SIATKOWA: (CZWÓRKI)
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy)
- Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2010 i młodsi.
- w skład zespołu wchodzi 10 zawodników (w całym turnieju)
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
- Przepisy gry
- wymiary boiska:14 m x 7 m, na boisku wyznacza się linię ataku (3 m od siatki)
- wysokość siatki 215 cm dziewczęta, 224 cm chłopcy
- obowiązuje rozmiar piłki nr 5
- gra się do dwóch wygranych setów. Sety rozgrywane są do 25 punktów. Ewentualny 3 set decydujący rozgrywany jest do 15 punktów.
- w pierwszym secie gra 4 zawodników + 1 rezerwowy.
- w drugim secie pozostałych 5 zawodników.
- w trzecim secie, rozgrywanym w przypadku remisu w setach, gra dowolna czwórka, wyznaczona z dziesiątki.
- kolejność CZWÓREK ustalona przed zawodami nie może być zmieniona przez cały turniej.
- każdy zespół może wykorzystać 2 czasy po 30 sekund w każdym secie.
- obowiązuje rotacyjna kolejność wykonywania zagrywki,
- zawodnik zagrywający nie wykonuje akcji w bloku i ataku z piłką powyżej górnej taśmy w każdym miejscu na boisku,
- rozsądna tolerancja czystości odbić,
- w każdym secie dozwolona jest tylko jedna podwójna zmiana tzn. można wymienić jednego z zawodników, który może wrócić w trakcie seta na swoje miejsce (druga zmiana dokonana).
- w momencie uderzenia piłki przez zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej stronie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji ( z wyjątkiem zawodnika zagrywającego)
Uwaga:
Zgodnie z Regulaminem Polskiego Związku Piłki Siatkowej w turnieju przeprowadzanym w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej w którym startuje więcej niż 4 drużyny, w którym drużyny rozgrywają więcej niż 4 mecze dziennie gra się do dwóch wygranych setów. Sety rozgrywane są do 11 punktów. Ewentualny 3 set decydujący rozgrywany jest do 7 punktów
- Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane - 1 punkt, za walkower 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
- a. lepszy (wyższy) stosunek setów – wygranych do przegranych pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
- lepszy (wyższy) stosunek małych punktów – zdobytych do straconych pomiędzy zainteresowanymi zespołami.,
- wynik bezpośredniego meczu pomiędzy zainteresowanymi zespołami.
- III. MINI PIŁKA RĘCZNA:
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy)
- Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2010 i młodsi.
- zespół liczy do 14 zawodników
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
- Przepisy gry
- należy grać na boisku o wymiarach długość od 32 do 40 m i szerokość od 16 do 20 m.
- obowiązuje piłka nr 1 o obwodzie 50 – 52 cm, dopuszcza się piłkę nr 2 (54-56cm) dla chłopców
- czas gry: 2 x 12 minut z 5 min przerwą
- dowolny system ustawienia obrony podczas całego meczu.
- zmiany zawodników możliwe są w dowolnym momencie meczu
- obowiązuje kategoryczny zakaz używania środków klejących piłkę.
- czas wykluczenia zawodnika 1 min.
- drużyna ma prawo wziąć 1-minutowy czas w każdej połowie meczu.
- Punktacja
1) 3 pkt. - za zwycięstwo w regulaminowym czasie gry
2) 2 pkt. - za zwycięstwo po rzutach karnych,
3) 1 pkt. - za porażkę po rzutach karnych,
4) 0 pkt. za porażkę w regulaminowym czasie gry.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów,
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę sama liczbę punktów:
- większa liczba punktów zdobytych w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
- korzystniejsza różnica bramek z zawodów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
- większa liczba zdobytych bramek z zawodów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
- korzystniejsza różnica bramek w całym turnieju,
- większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju.
- Losowanie
3. W meczach kończących się w podstawowym czasie gry remisem zarządza się serie rzutów karnych (po 3 rzuty), które wyłonią zwycięzcę zawodów. (Zgodnie z przepisami ZPRP nie mogą w rzytach karnych uczestniczyć zawodnicy wcześniej wykluczeni lub zdyskwalifikowani w danym meczu).Rzuty karne po regulaminowym czasie gry służą jedynie wyłonieniu zwycięzcy i nie są zaliczane do wyniku meczu oraz statystyk indywidualnych.
- IV. MINI PIŁKA NOŻNA:
Dzieci -13 lat i młodsi ( dziewczęta i chłopcy)
- Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej rocznik 2011 i młodsi.
- zespół liczy 10 zawodników (w całym turnieju).
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
- Przepisy gry
- zespół składa się z 5 zawodników w polu + bramkarz,
- zawody powinny być rozgrywane na boisku o nawierzchni trawiastej lub trawa syntetyczna boisko typu ORLIK o wymiarach szerokość 20 – 32 m długość 40 – 56 m,
- bramki: 5 x 2 m, dopuszcza się na niższych szczeblach – bramki 3 x 2 m.,
- czas gry: 2 x 15 min + do 5 minut przerwa, przerwa (przy 3 spotkaniach w jednym dniu dopuszcza się 2 x 10 minut)
- obuwie: typu adidas, korki lane
- piłka: numer „4”,
- pole bramkowe: prostokąt o wymiarach 7 x 15 m ( w przypadku o wymiarach boiska 20 x 40 m, pole bramkowe wyznacza półłuk o promieniu 6 m (pole ja w piłce ręcznej),
- bramkarz może chwytać piłkę rękami tylko w polu bramkowym,
- gra bez “spalonego”,
- zmiany hokejowe (błędy będą karane jak w piłce ręcznej: strata piłki, wykluczenie, rzut karny z 7 m /przy bramkach 3 x 2 m/ lub 9 m /przy bramkach 5 x2 m/,- za złą zmianę bramkarza – rzut karny,
- bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką lub nogą w obrębie własnej połowy boiska,
- piłka z rzutu od bramki nie może bezpośrednio przekroczyć linii środkowej,
- jeżeli piłka z rzutu od bramki przekroczy bezpośrednio linię środkową to drużyna, która nie popełniła przewinienia wykonuje rzut wolny pośredni z linii środkowej boiska. W tym przypadku nie obowiązuje przepis o „prawie korzyści”,
- Podczas wykonywania stałych fragmentów gry zawodnicy drużyny przeciwnej musza znajdować się przynajmniej w odległości 5 m od piłki.
- stosowane będą kary wychowawcze: 2 min., 5 min. i dyskwalifikacja (wykluczenie z meczu).
3. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis - 1 punkt, za przegrane 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów,
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
a. większa liczba zdobytych punktów w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
b. korzystniejsza różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,
c. lepsza różnica bramek w całym turnieju,
d. większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju,
3. jeżeli powyższe punkty nie przyniosą rozstrzygnięcia należy przeprowadzić rzuty karne między zainteresowanymi zespołami
W meczach, które muszą wyłonić zwycięzcę, w przypadku remisu, przeprowadza się dogrywkę trwająca 2 x 5 minut i gra się do „złotej bramki". Następnie rzuty karne strzelane najpierw po 5, potem po razie do skutku.
- V. UNIHOKEJ
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy)
1.Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2011 i młodsi.
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
- zespół składa się makymalnie z 9 zawodników/czek – 3 na boisku + bramkarz i 5 rezerwowych. W zawodach ogólnopolskich dopuszcza się maksymalnie 12 zawodników/czek
- Przepisy gry
- Zawody rozgrywane są zgodnie z niniejszym regulaminem. Pozostałe zasady nie określone w regulaminie – zgodnie z przepisami PZU.
- Czas gry 3 x 5-6 minut + 1 – 2 minuty przerwy (w zależności od ilości drużyn).
- Ostatnia minuta meczu jest zatrzymywana na każdy gwizdek sędziego.
- Bramki 160 cm x 115 cm (dopuszcza się bramki klubowe 140 cm x 105 cm).
- Pole bramkowe: szerokość 5 m, długość 4 m.
- Pole przedbramkowe: szerokość 2,5 m, długość 1 m (linia bramkowa znajduje się 2,5 od linii końcowej boiska)
- - Boisko o wymiarach: 24m x 12m. Dopuszcza się boisko o mniejszych wymiarach 22m x 11m i 20m x 10m,w zależności od wielkości hali sportowej organizatora).
-Punktacja:
- Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis – 1 punkt, za przegraną – 0 punktów.
- O kolejności zespołów decydują kolejno:
- większa liczba zdobytych punktów
- jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
- większa liczba zdobytych punktów w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
- większa, dodatnia różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,
- lepsza różnica bramek w całym turnieju,
- większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju,
- rzuty karne między zainteresowanymi zespołami.
VI. DWA OGNIE
1. Regulamin:
- W zawodach mogą brać udział zawodnicy roczniokowo z klas IV i młodsi.
- Boisko do minipiłki siatkowej.
- Piłka do "siatkówki" nr 5.
- Dwie połowy ze zmianą stron boiska.
- Czas jednej połowy w zależnosci od ilości meczów 5-10 min.
- W meczu bierze udział 5 zawodników w polu, "matka" + 4 rezerwowych.
- Zmiany przeprowadzane są w przerwie gry, przy posiadaniu piłki.
- "Matka" musi pozostać na swojej pozycji przez cały mecz. Zmiana może nastąpić wyłącznie przy kontuzji, na to miejsce wchodzi zawodnik rezerwowy.
- Punkty zdobywa się przez trafienie przeciwnika w ciało z tzw. "powietrza" z wykluczeniem głowy.
- Dopuszczalne jest zaliczenie punktu, jeśli zawodnik celowo "użył" głowy unikjąc zbicia (interpretacja sędziego).
- Jeśli zawodnik chroniąc się przed zbiciem opuszcza obręb boiska, dużyna również traci pkt.
- Zbicie, jeśli piłka jest styczna z boiskiem i ciałem jednocześnie, jest nieliczone (interpretacja sędziego).
- Strata piłki następuję gdy zawodnik:
> podczas wyrzutu piłki dotyka lini boiska, bądź ją przekracza,
> wyrzuca piłkę poza obręb boiska,
> podaję piłkę innemu zawodnikowi swojej drużyny, poza "matką",
> trafia piłką w głowę przeciwnika,
> wykona więcej niż 3 podania z "matką".
- Po każdej stracie piłki, grę rozpoczyna "matka".
- Po zbiciu, rozpczyna zawodnik "trafiony", chyba że nastąpiła kontuzja, wtedy zawodnik wchodzący za niego.
- Nie wolno piłki uderzać,kopać, należy piłkę złapać i oddać rzut.
- Jeśli po zbiciu którykolwiek z zawodników złapię piłkę przed dotknięciem ziemi, zbicie jest nie liczone.
- Nie ma "podówjnych" zbić, każde trafienie liczone jest za 1 pkt.
- Jeśli piłka odbije się od przedmiotów tzw. "martwych" (ściana, trybuny, bramka) i wróci na boisko jest traktowana jako aut.
- Nie można udzielać pomocy w łapaniu piłki "matce".
- Mozna wziąść po jednym czsie 30 s. w każdej połowie.
- Mecz rozpoczyna "matka" drużyny, która wylosowała wznowienie, przegrana - stronę gry. W drugiej połowie następuje zamiana boisk i wznowienia.
- Ostateczna interpretacja ww przepisów należy do sędziego i jest nieodwołalna.
2. Zasady puntktacji i kolejności - zwycięstwo 2 pkt., remis 1 pkt.
3. Ustalanie kolejności:
a) ilość zdobytych "dużych" punktów",
b) bezpośredni mecz między zainteresowanymi drużynami,
c) w "małej" tabelce jeśli ww czynniki identyczne:
- wyższa różnica punktów zdobytych do straconych między zainteresowanymi drużynami,
- wyższa ilość zdobytych punktów między zainteresowanymi drużynami,
- wyższa różnica punktów zdobytych do straconych w całych zawodach,
- wyższa ilość zdobytych punktów w całych zawodach.
d) Dogrywka do 3 zdobytych pkt. (losowanie piłki i wybór połowy).
VII. RUGBY TAG
Szkoły przystępujące do współzawodnictwa są zobowiązane zarejestrować się przez system rejestracji szkół www.srs.szs.pl zgodnie z kalendarzami wojewódzkimi nie później niż do 30 września 2021 roku.
I. Uczestnictwo:
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2011r. i młodsi;
- zespół liczy maksymalnie 8 zawodników (w całym turnieju);
- w każdym zespole muszą być minimum trzy dziewczynki, w tym dwie na boisku;
- na boisku występuję minimum 5 grających + rezerwa (obowiązują przepisy szerokości gry w rugby TAG tj. 4 m na 1 zawodnika);
- chłopcy jak i dziewczynki zdobywają po jednym punkcie.
II. Przepisy gry:
Rugby TAG jest to najbardziej podstawowa, bezkontaktowa odmiana rugby.
Szczegółowe zasady i przepisy gry w rugby Tag znajdują się na stronie Polskiego Związku Rugby: http://pzrugby.pl/download/35
1. Zasady ogólne:
- czas gry 2 x 5minut do 2 x 7 minut, w zależności od ilości meczów; w turnieju nie więcej niż 50 minut;
- wymiary boiska: min. 20m x 40m, max 22m x 55m (w zależności od szerokości boiska) + pola punktowe (w turniejach regionalnych), (w turniejach szkolnych zalecany jest podzielnik szerokości boiska przez 4 – np.: orlik, sala 20m na 4m = 5 zawodników w boisku na drużynę;
- w rugby TAG nie występują elementy szarży (ataku na zawodnika z piłką), zabroniona jest gra nogami (oprócz wznowienia gry), nie ma młynów oraz wrzutów do autu;
- przez wzgląd na bezpieczeństwo, gracz z piłką musi pozostawać na nogach cały czas i nie wolno mu zdobywać punktów poprzez rzucanie się "nurkowanie" w obręb pola punktowego;
- jeżeli zawodnik położy piłkę będąc w tym czasie np. na kolanie, przyłożenie powinno zostać zaliczone, jednak sędzia powinien natychmiast przypomnieć wszystkim zawodnikom, że w zgodzie z regulaminem powinni dotykać podłoża jedynie stopami;
- obrona występuje tylko i wyłącznie poprzez zrywanie TAG-ów; nie występuje kontakt fizyczny (przytrzymanie innego zawodnika, pchnięcie itp.) oraz położenie ręki między podłogą a piłką w trakcie przykładania piłki drużyny w ofensywie;
- gdy piłka zostanie położona w polu punktowym, gra jest wznawiana "wolnym podaniem" (rzutem wolnym) ze środka boiska przez drużynę, na której polu została położona piłka.
2. Podania i bieg z piłką
- piłka może być podana (rzucona) jedynie w bok lub do tyłu w powietrzu, nie może zostać przekazana z ręki do ręki; jeżeli piłka zostanie przekazana, podana lub kopnięta do przodu, wtedy Sędzia dyktuje rzut wolny dla drużyny przeciwnej z wyjątkiem prawa korzyści;
- w zgodzie z zasadą płynnej gry, sędzia powinien stosować prawo korzyści w każdym możliwym przypadku;
- piłkę należy nosić w dwóch rękach (wyjątkiem jest minięcie linii obrony ostatniego zawodnika);
- zawodnik drużyny przeciwnej nie może łapać za piłkę (obrona stosuje tylko zrywanie TAG-ów).
3. Rzut wolny
- rzut wolny jest stosowany do rozpoczęcia/wznowienia gry ze środka boiska na początku każdej połowy meczu oraz ze wskazanego przez sędziego miejsca przewinienia;
- sygnalizacja sędziego - ręka zgięta w łokciu pod kontem 90 stopni odwrócona do strony drużyny mającej rozpocząć grę; (więcej sygnalizacji na tronie PZR);
- w momencie rzutu wolnego drużyna musi cofnąć się o pięć metrów od miejsca przewinienia; nikomu nie wolno ruszyć do przodu do momentu, w którym piłka nie opuści rąk rozpoczynającego; zawodnik musi rozpocząć z piłką w obu dłoniach, poinstruowany przez sędziego komendą "Graj";
- jeśli przewinienie ma miejsce w obrębie do pięciu metrów od linii pola punktowego drużyny broniącej, rzut wolny musi być wykonany przez drużynę atakującą z pięciu metrów od pola punktowego.
4. TAG
- TAG – znacznik (szarfa) przyczepiony do pasa zawodnika;
- długość TAG'a nie może być krótsza niż 35 cm;
- prawidłowe i nieprawidłowe założenie TAG-ów pokazano w regulaminie szczegółowym;
- gdy obrońca zerwie jeden ze znaczników przyczepionych do pasa zawodnika z piłką musi:
a) zatrzymać się;
b) trzymać znacznik w dłoni uniesionej do góry nad głowę;
c) krzyknąć "Tag!";
d) oddać znacznik zawodnikowi, któremu został on zerwany po odegraniu przez niego piłki;
e) powrócić do gry;
- zawodnik pozbawiony znacznika musi:
a) zaprzestać biegu do trzech sekund lub trzech kroków;
b) podać piłkę natychmiast, wykonując jednocześnie maksymalnie trzy kroki;
c) umieścić ponownie znacznik na pasie po jego otrzymaniu od obrońcy;
d) powrócić do gry.
5. Zasady gry
- tylko zawodnik z piłką może zostać pozbawiony znacznika; zawodnik taki może biegać i unikać potencjalnych zerwań znacznika, ale nie może bronić się przed zerwaniem znacznika używając rąk lub piłki;
- gdy zawodnik z piłką zostanie pozbawiony znacznika piłka musi zostać podana w ciągu trzech kroków lub trzech sekund, które uwzględniają czas potrzebny na zatrzymanie się zawodnika (sędzia wydaje komendę: Podaj! Podaj! Następnie gwiżdże); zawodnik musi zatrzymać się najszybciej jak to możliwe (trzy kroki), piłka może zostać podana w czasie zatrzymywania się zawodnika lub przyłożona na polu punktowym, jeżeli zawodnik znajduje się w obrębie pola punktowego przeciwnika i nie stracił dwóch TAG-ów; jeżeli podanie zajmuje więcej niż trzy sekundy lub zawodnik robi więcej niż trzy kroki musi zostać ukarany poprzez przyznanie rzutu wolnego dla drużyny przeciwnej; zawodnik, któremu zostanie zerwany TAG (po podaniu), jak i zawodnik, który zerwał TAG są wyłączeni z gry do momentu przyczepienia TAGa do paska (zawodnik w ofensywie) i oddania TAGa w ręce przeciwnika (zawodnik w defensywie);
- zawodnik pozbawiony znacznika w polu punktowym musi natychmiast położyć piłkę by zdobyć punkt; sędzia może pomóc poprzez wydanie komendy: „Połóż piłkę a uznam punkty” lub podobnej;
- jeżeli zawodnik rzuca się "nurkuje" by zdobyć punkt, będzie to uznane za przewinienie i zostanie przyznany rzut wolny dla drużyny w obronie z linii pięciu metrów od pola punktowego;
- zawodnik broniący po zerwaniu znacznika musi odsunąć się od zawodnika z piłką i zająć neutralną pozycję (wyczekującą) dopóki piłka nie zostanie odegrana lub też próbować zerwać drugiego TAGa; obrońca musi ułatwić zagranie piłki, nie może umyślnie dotykać piłki, póki jest ona w rękach innego zawodnika;
- wszyscy zawodnicy z drużyny broniącego muszą próbować wycofać się w kierunku swojego pola punktowego, póki są przed piłką; jeżeli zawodnik broniący będący na pozycji spalonego, przechwyci, zatrzyma, uniemożliwi podanie lub je spowolni wówczas przeciw jego drużynie zostanie przyznany rzut wolny; zawodnik może jednak wycofać się z pozycji spalonej i wówczas przechwycić podanie nim piłka dotrze do zamierzonego odbiorcy.
6. Gra faul
- zawodnik z piłką może biegać i unikać potencjalnego zerwania znacznika, lecz nie może bronić się używając rąk lub piłki;
- zawodnik nie może umyślnie wchodzić w kontakt z innym (ciągnąć, popychać, wybiegać bezpośrednio przed oponenta lub zmuszać swoim zachowaniem do wbiegnięcia w siebie zawodnika z piłką); jeżeli taki kontakt nastąpi sędzia przerywa grę a zawodnik popełniający przewinienie zostaje napomniany o bezkontaktowej formie gry;
- piłka nie może być wyrywana z rąk innego zawodnika;
- zawodnicy nie mogą kopać piłki;
- gra jest zaplanowana z myślą o poruszaniu się na stopach (nie wolno grać w podporze na kolanie, na łokciu itp.) oraz z piłką w obu rękach; jeżeli piłka upadnie na podłoże, zawodnik może ją podnieść, ale nie wolno mu upadać by ją zdobyć;
- w przypadku przewinienia rzut wolny następuje z miejsca przewinienia; grę rozpoczyna drużyna, która nie popełniła przewinienia;
- w uzasadnionych przypadkach, po serii kilkukrotnego łamania przepisów przez drużynę broniącą, w polu 5 metrów (np. spalony, niewycofanie się na linię końcową, faul), sędzia może przyznać karny punkt drużynie atakującej (na wzór karnego przyłożenia, karnej piątki w rugby dorosłych);
- nie można blokować przeciwnika bez piłki;
- nie można łapać przeciwnika za żadną część ubrania oprócz szarf;
- nie można rzucać szarfy na ziemię, należy ją podać osobie, której została zerwana;
- zakaz obrotu wokół własnej osi-360 stopni;
- należy zachować się w sposób sportowy.
7. SANKCJE: rzut wolny
7.1. Strata piłki
- po zerwaniu jednej taśmy zawodnik musi się zatrzymać i podać piłkę w ciągu 3 sekund lub też 3 kroków (sędzia liczy na głos), jeżeli tego nie uczyni traci piłkę;
- po zerwaniu dwóch taśm piłkę otrzymuje drużyna przeciwna i rozpoczyna grę;
- po podaniu piłki do przodu grę z miejsca podania rozpoczyna drużyna przeciwna;
- za wymuszony kontakt;
- zbijanie ręki przeciwnika, który chwyta TAG;
- wyjście na aut;
- podanie do przodu.
7.2. Rozpoczęcie/wznowienie gry zawsze w polu gry.
- przy rozpoczęciu drużyna przeciwna musi stać w odległości 5 metrów (kroków) od piłki;
- gra rozpoczyna się po komendzie „gra” bądź gdy zawodnik trzymający piłkę „zaznaczy ją" tzn. piłka leży na ziemi zawodnik dotyka ją nogą i podnosi;
- trzymając piłkę dotyka stopy tak aby piłka opuściła na chwilę ręce.
7.3. Spalony
- po zerwaniu szarfy zawodnicy w defensywie muszą się cofnąć w stronę swojego pola punktowego i nie mogą brać udziału w grze;
- jeżeli zawodnik przeszkodzi w grze; gra przesuwana jest o 5 metrów i jest wznawiana.
7.4. Przód/upuszczenie piłki
- jeżeli piłka zostanie upuszczona do tyłu względem strony drużyny atakującej jest „wolna” tzn. każdy może ją podnieść i podjąć grę, jednak, jeżeli stwarza to niebezpieczną grę (przepychania, rzucania się na nią) sędzia decyduje, która drużyna była pierwsza przy piłce;
- przy podaniu do przodu drużyna przeciwna może przechwycić piłkę i podjąć grę.
8. Sędzia
- sędzia jest animatorem gry;
- dba o prawidłowe założenie TAG-ów przed rozpoczęciem gry;
- prowadzi tak spotkanie, aby zapewnić ciągłość gry;
- dba o bezpieczeństwo zawodników;
- odlicza czas gry.
9. Postanowienia końcowe
- zmiany hokejowe;
- zdobywanie punktów - tylko przez przyłożenia (jeżeli zawody odbywają się w szkole np. na hali, boisku asfaltowym dopuszczone jest zdobywanie punktów tylko przez wbiegnięcie na pole punktowe - związane jest to z bezpieczeństwem uczestników gry);
- jeżeli zespół zostanie zdekompletowany lub przyjedzie mniejszą liczbą zawodników Pełnomocnik PZR lub Sędzia główny na dany turniej może podjąć decyzję o dopuszczeniu zespołu do gry, a przeciwnik musi wystawić równą liczbę zawodników.
III. Punktacja:
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje - 3 punkty, za walkower – 3 punkty, za remis – 2 punkty, za przegrane - 1 punkt, za oddanie meczu walkowerem - 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
a. większa liczba zdobytych punktów,
b) jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tą samą liczbę punktów:
małe punkty, które zawodnicy zdobędą podczas gier grupowych;
mniejszy bilans punktów straconych;
bezpośredni mecz.
Szczegółowe zasady i przepisy gry w rugby Tag znajdują się na stronie Polskiego Związku Rugby: http://pzrugby.pl/download/35