R E G U L A M I N
IGRZYSK
MŁODZIEŻY SZKOLNEJ
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
SZKOŁY PODSTAWOWE
PROGRAM IGRZYSK
Kategoria dzieci - 13 lat i młodsi (rocznik 2012- i młodsi):
- biegi przełajowe (kl. V, VI) – 800 m dla dziewcząt i 1000 m dla chłopców; rocznik 2012 - 2013
- sztafetowe biegi przełajowe (kl. V, VI) – 10 x 800m dziewcząt i chłopców; rocznik 2012-2013
- czwórbój LA dziewcząt i chłopców;
- pływanie dziewcząt i chłopców (sztafety + indywidualne biegi);(rocznik 2012 – 2015)
- gimnastyka dziewcząt i chłopców (kl. I-IV);
- tenis stołowy dziewcząt i chłopców;
- unihokej dziewcząt i chłopców;
- sporty zimowe
- narciarstwo
- mini koszykówka dziewcząt i chłopców;
- 6-ki piłkarskie dziewcząt i chłopców;
- mini piłka ręczna dziewcząt i chłopców;
- mini piłka siatkowa dziewcząt i chłopców;
- festiwal zespołów tanecznych Cheerleaders
Kategoria młodzieży - 15 lat i młodsi (rocznik 2010 - 2011 – VII i VIII klasy SP):
- biegi przełajowe (indywidualne – 1000m dziewcząt, 1000m chłopców);
- sztafetowe biegi przełajowe; (10 x 800 m), chłopców (10 x 1000 m)
- LA indywidualnie: dziewcząt
- pływanie dziewcząt i chłopców /sztafeta + program Indywidualny/
- sporty zimowe
- narciarstwo
- unihokej dziewcząt i chłopców;
- tenis stołowy dziewcząt i chłopców;
- koszykówka dziewcząt i chłopców;
- 6-ki piłkarskie dziewcząt i chłopców;
- piłka ręczna dziewcząt i chłopców;
- piłka siatkowa dziewcząt i chłopców;
- festiwal zespołów tanecznych Cheerleders
REGULAMINY
POSZCZEGÓLNYCH DYSCYPLIN SPORTOWYCH OBJĘTYCH PROGRAMEM IGRZYSK
ZASADA OGÓLNA: wszystkie zawody rozegrane będą zgodnie z obowiązującymi przepisami polskich Związków Sportowych dla poszczególnych kategorii wiekowych i zgodnie z niniejszymi regulaminami.
I. INDYWIDUALNE I SZTAFETOWE BIEGI PRZEŁAJOWE
1. Program zawodów:
Biegi indywidualne:
Szkoły Podstawowe
Dzieci - rocznik 2012 - 2013 - 800 m dla dziewcząt i 1000 m chłopców
Młodzież – rocznik 2010– 2011 (klasy VII i VIII SP )
1000 m dla dziewcząt i 1000 m dla chłopców
Biegi sztafetowe:
- Szkoły Podstawowe
Dzieci - rocznik 2012- 2013 - 10 x 800 dziewcząt i chłopców
Młodzież – rocznik 2010– 2011 (klasy VII i VIII SP)
10 x 800 m dziewcząt i 10 x 1000 m chłopców
2. Uczestnictwo:
- w biegach indywidualnych startuje po 8 najlepszych zawodników/czek z zawodów powiatowych osobno na każdym dystansie wynikającym z programów zawodów.
- w biegach sztafetowych startują dwie najlepsze szkoły z zawodów powiatowych oraz
dodatkowy zespół dla powiatu który w ubiegłym roku szkolnym zdobył mistrzostwo Regionu
Siedleckiego
3. Sposób przeprowadzenia zawodów:
Nie dopuszcza się biegu w obuwiu z kolcami. W biegach indywidualnych i na pierwszej zmianie w sztafetach wszyscy startują ze startu wspólnego. Strefa zmian w sztafetach wynosi 20 m.
II. CZWÓRBÓJ LEKKOATLETYCZNY
1. Program zawodów:
- bieg 60 m;
- rzut piłką palantową (do 150 g.)
- bieg: 600 m dziewcząt; 1000 m chłopców;
- skok (dla całego zespołu) w dal ze strefy lub wzwyż.
2. Uczestnictwo:
W zawodach prawo startu mają reprezentacje szkół podstawowych oddzielnie dziewcząt i chłopców. Reprezentacja składa się z 6 dziewcząt i 6 chłopców w wieku 13 lat i młodsi.
3. Sposób przeprowadzania zawodów:
Kolejność rozgrywania konkurencji jest dowolna.
a) 60 m
Bieg będzie rozgrywany w seriach na czas. Zawodnicy startują z bloków i powinni biec po przydzielonym im torze od startu do mety. Zawodnik zostaje wyeliminowany z biegu po trzecim falstarcie zachowując prawo startu w następnych konkurencjach.
b) skok w dal
Strefa odbicia jest częścią rozbiegu, posypana kredą. Szerokość strefy równa się szerokości rozbiegu, a długość wynosi 100 cm. Końcem strefy powinna być belka z plasteliną. W skład strefy nie wchodzi plastelina. Każdy zawodnik ma prawo do trzech prób. Pomiaru dokonujemy od najbliższego śladu pozostawionego przez czubek buta w strefie. Jeżeli zawodnik odbije się przed strefą, pomiaru dokonujemy od początku strefy. Pozostałe przepisy jak w skoku w dal.
c) skok wzwyż
Pierwsza wysokość ustalana jest bezpośrednio przed konkursem, przy czym w zawodach obowiązują następujące wysokości:
Wysokość początkowa w skoku wzwyż:
Powiat - dziewczęta – 100 cm : chłopcy – 110 cm,
Region - dziewczęta – 110 cm: chłopcy – 120 cm,
Przekroczenie płaszczyzny skoku (na zewnątrz stojaków), bez stracenia poprzeczki nie powoduje zaliczenia próby jako nieudanej. W przypadku strącenia poprzeczki, po prawidłowo wykonanym skoku, nie należy próby zaliczyć jako nieważnej, lecz poinformować (ostrzec) zawodnika, że w przypadku powtórzenia się takiej sytuacji skok uznany zostanie za „nieważny”.
d) rzut piłką palantową
Rzut wykonuje się w dowolny sposób prawą lub lewą ręką, z miejsca lub rozbiegu.
Każdy startujący zawodnik ma prawo do wykonania jednego rzutu próbnego, a następnie trzy rzuty w konkursie.
Odległość uzyskaną przez zawodnika ocenia sędzia z dokładnością do pół metra. Liczy się najlepszy rezultat. Pomiaru dokonuje się w linii prostopadłej do osi rzutu na niekorzyść zawodnika.
4. Punktacja:
Wyniki przelicza się na punkty wg tabel czwórbojowych. Suma osiągniętych punktów za cztery konkurencje daje ostateczny rezultat każdego zawodnika. Na wynik drużyny składają się końcowe rezultaty 5-ciu najlepszych zawodników (z 6 startujących).W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez dwie lub więcej szkół przyznaje się miejsca dzielone. Przy jednakowej liczbie punktów uzyskanych przez szkoły zajmujące I-III miejsce, o wyższej lokacie decyduje wynik w 4-boju najlepszego zawodnika.
III. LEKKOATLETYKA - indywidualna klas: roczni 2005 – 2006 klasy VII i VIII SP
Program zawodów:
- dziewczęta - 100, 200, 300, 600, skok w dal, skok wzwyż, pchnięcie kulą , sztafeta 4 x 100 m.
sztafeta olimpijska
- chłopcy - 100, 200, 300, 600, 1000, skok w dal, skok wzwyż, pchnięcie kulą, sztafeta 4 x 100,
sztafeta olimpijska
- o wadze kuli w wyżej wymienionych kategoriach wiekowych decydują aktualne przepisy PZLA.
IV. GIMNASTYKA
1. Program:
Układ gimnastyczny dla dziewcząt i chłopców:
- ćwiczenia wolne;
- skoki – rozkroczny przez kozła (wysokość 90-110 m);
- ćwiczenia równoważne dla dziewcząt;
- ćwiczenia na drążku – wymyk do podporu przodem – chłopców;
2. Uczestnictwo:
Startują drużyny szkolne składające się po 8 zawodników/czek tj. po 2 dziewczynki i 2-óch chłopców z klas I-IV.
3. Sposób przeprowadzania ćwiczeń:
W zawodach szkolnych oceniać ćwiczenia może jedna osoba. Ostateczny wynik drużyny stanowi suma punktów z czterech konkurencji uzyskanych przez wszystkich członków.
Układ ćwiczeń wolnych dziewcząt i chłopców na ścieżce akrobatycznej, filcu lub materacach.
Nr Opis ćwiczenia Wartość ćwicz. Błędy wykonania Potrącenia
1. Z PZ RR w górę, krok w przód i zamachem jednej nogi ST na RR (przy ścianie lub drabince) – wytrzymać 3 sek. 1,5 pkt. Brak wytrzymania, NN i RR ugięte. do 0,5 pkt.
2. Opust prosty, złączonych NN i łącznie wyprost T do PZ, RR w górę zewnątrz 0,5 pkt. NN ugięte do 0,2 pkt.
3. Krążenie RR łukiem tylnym w dół i łącznie wyskok z ½ OBR do PZ, RR w górę zewnątrz 0,5 pkt. Zachwianie, NN ugięte do 0,2 pkt.
4. Krok w przód i przerzut bokiem („gwiazda”) do rozkroku, RR w bok 1,5 pkt. Załamanie w biodrach, NN ugięte do 0,5 pkt.
5. Krążenie P-L R łukiem zewnętrznym w dół z ¼ OBR do PZ, RR w górę zewnątrz
6. Z półprzysiadu przewrót w przód (chwilowy wyprost NN w kolanach, po odbiciu w fazie lotu) do przysiadu i łącznie wyprost T do PZ, RR w górę zewnątrz 1,0 pkt. NN ugięte do 0,2 pkt.
7. Skłon T w przód (dłonie na podłożu) i przewrót w przód (NN proste, złączone) do leżenia tyłem, RR wzdłuż T 1,0 pkt. NN ugięte do 0,5 pkt.
8. Ugięcie RR i NN – podpór łukiem leżąc tyłem („mostek”) 0 wytrzymać 3 sek. Równoczesne ugięcie RR i NN, przejście do leżenia tyłem, RR wzdłuż T 1,5 pkt. Brak wytrzymania, NN i RR ugięte do 0,2 pkt.
9. Wznos T i przejście do siadu prostego i łączenie skłon T w przód z chwytem od zewnątrz za stopy – wytrzymać 3 sek. 1,0 pkt. Brak wytrzymania, NN ugięte, skłon niepełny do 0,5 pkt.
10. Przewrót w tył do rozkroku podpartego 0,5 pkt. NN ugięte do 0,2 pkt.
11. Podskokiem przysiad podparty; wyprost i wyskok w górę z wymachem RR do góry – w tył, NN („sprężynka”). Doskok do PZ, RR w górę zewnątrz. 0,5 pkt. NN gięte, brak ustania do 0,2 pkt.
ocena wyjściowa - 9,5 pkt. premia - 0,5 pkt. 10, 0 pkt.
Wykaz skrótów: T- tułów, L-P - lewa, prawa, PZ- postawa zasadnicza, NN - nogi, RR- ręce, OBR - obrót, ST na RR- stanie na rękach
UWAGI: Ćwiczenie powinno być wykonane ściśle z opisem, płynnie, obszernie i estetycznie
pozycje statyczne (ST na RR „mostek”, skłon T w przód) powinny być wytrzymane 3
sek. Zezwala się na dowolną interpretację ruchów RR i NN i szczegółów połączeń
głównych elementów nie ujętych opisem. Za mistrzowskie wykonanie ćwiczenia
dodaje się premie – 0,5 pkt.
Ćwiczenia równoważne na ławeczce (dziewczęta)
ławeczka gimnastyczna dł. 4 m, szer. 25 cm UWAGI: Ćwiczenie powinno być wykonane ściśle z opisem, płynnie, obszernie i estetycznie pozycje statyczne (ST na RR „mostek”, skłon T w przód) powinny być wytrzymane 2-3 sek. Zezwala się na dowolną interpretację ruchów RR i NN i szczegółów połączeń głównych elementów nie ujętych opisem. Za mistrzowskie wykonanie ćwiczenia dodaje się premie – 0,5 pkt.
Nr Opis ćwiczenia Wartość ćwicz. Błędy wykonania Potrącenia
1. Wejście na początek ławeczki do pozycji równoważnej na 1 N, druga N prosta w tył O wytrzymać 2-3 sek. 1,5 pkt. Brak wytrzymania, NN i RR ugięte. do 0,5 pkt.
2. 4 kroki w przód z pogłębieniem, RR w bok 1,0 pkt. Zachwianie do 0,5 pkt.
3. Wspięcie na palce obunóż i obrót o 180 2,0 pkt. Zachwianie do 0,2 pkt.
4. Stanie równoważne na 1 N, druga N ugięta w przód, ręka przeciwna w przód, druga w bok – wytrzymać 2-3 sek. 1,0 pkt. Brak wytrzymania, zachwianie do 0,5 pkt.
5. 2-3 kroki w tył 1,0 pkt. Zachwianie do 0,2 pkt.
6. Przysiad, obrót w przysiadzie 180 2,0 pkt. Zachwianie do 0,2 pkt.
7. Zeskok w bok do PZ (w fazie lotu przed doskokiem – zamach NN i RR w tył) 1,0 pkt. Zeskok niski, brak ustania, brak wytrzymania, NN RR ugięte do 0,3 pkt.
do 0,5 pkt.
ocena wyjściowa - 9,5 pkt. premia - 0,5 pkt. 10,0 pkt.
Skok rozkroczny przez kozła (dziewczęta i chłopcy)
- skok rozkroczny przez kozła wzdłuż wysokości 90-110 cm;
- wykonuje się dwa skoki, ocena ostateczna za skok lepszy;
- zezwala się na użycie dwóch odskoczni.
Ocena skoku:
- skok wykonany w pozycji stojącej - do 8,0 pkt. (minus błędy wykonane)
- skok wykonany z zamachem NN - do 9,0 pkt. (minus błędy wykonane)
(stopy na wysokości bioder)
- skok wykonany z zamachem NN - do 10,0 pkt. (minus błędy wykonane)
(stopy powyżej bioder)
Błędy wykonania:
- brak wyprostu (w biodrach) po odbiciu z RR
za kozłem (lok i doskok w załamaniu) - kara do 1,0 pkt.
- brak lub złe odbicie z odskoczni - kara do 0,5 pkt.
- NN ugięte w całym skoku - kara do 0,5 pkt.
Drążek – wymyk do podporu przodem (chłopcy)
- drążek przyścienny lub zawieszony na drabince
Ocena ćwiczenia:
- wykonanie ćwiczenia siłą (bez odbicia z NN) o NN prostych - do 10,0 pkt.
- wykonanie ćwiczenia siłą (bez odbicia z NN) o NN ugiętych - do 9,5 pkt.
- wykonanie ćwiczenia z odbicia z NN prostych - do 8,0 pkt.
- wykonanie ćwiczenia z odbicia z NN ugiętych - do 7,5 pkt.
Błędy wykonania i uwagi:
- ćwiczenie powinno być zakończone w podporze przodem o RR prostych(wytrzymać 3 sek.)
brak podporu przodem i wytrzymania - kara do 1,0 pkt.
- po wykonaniu ćwiczenia dozwolone jest dowolne zejście
z przyrządu tj. odmyk lub zeskok w tył
- pomoc przy ćwiczeniu powoduje nie zaliczenie całości
ćwiczenia - ocena 0,0 pkt.
V. DRUŻYNOWE I INDYWIDUALNE ZAWODY W PŁYWANIU
1. Program:
Kategoria DZIECI (2012 – 2015):
- sztafeta 8 x 25 m stylem dowolnym dziewcząt i chłopców
- indywidualnie:
25 m stylem grzbietowym dziewcząt i chłopców - rocznik 2009-2010 *
25 m stylem dowolnym dziewcząt i chłopców - rocznik 2009-2010 *
25 m stylem klasycznym dziewcząt i chłopców - rocznik 2009-2010
50 m stylem grzbietowym dziewcząt i chłopców - rocznik 2007-2008
50 m stylem dowolnym dziewcząt i chłopców - rocznik 2007-2008 *
50 stylem klasycznym dziewcząt i chłopców - rocznik 2007-2008 *
*- Style oznaczone gwiazdką – na Mazowieckich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej
Dla VII i VIII klas SP (2010-2011) - MŁODZIEŻ:
- sztafeta 6 x 25m dowolnym dziewcząt i chłopców
- indywidualne:
- 50 m grzbietowym - dziewcząt i chłopców
- 50 m dowolnym - dziewcząt i chłopców
- 50 m klasycznym - dziewcząt i chłopców
2. Uczestnictwo:
W zawodach dzieci startują zespoły 8-mio osobowe – po dwie osoby z każdej klasy od III-ciej do VI-tej, wszyscy z jednej szkoły, w zawodach młodzieży – zespoły 6-osobowe, po dwie osoby w każdym ze stylów, wszyscy z jednej szkoły.
W konkurencjach indywidualnych dzieci, startują ze składu sztafety 4 zawodników /czek po jednym /nej z klasy III i IV na dystansie 25 m stylem grzbietowym i po jednej stylem dowolnym, analogicznie z klas V-VI na dystansie 50 m dowolnym i grzbietowym. Sztafeta 8x25 m stylem dowolnym – po 2 zawodników z każdej klasy od III do VI
W konkurencjach indywidualnych młodzieży startuje ze składu sztafety po 2 zawodników w każdym stylu.
Sztafeta 6x25m stylem dowolnym – 6 zawodników z danej szkoły.
3. Sposób przeprowadzenia zawodów:
- zawody zostaną przeprowadzone seriami na czas;
- start do wyścigu sztafetowego następuje po gwizdku sędziego, skokiem dowolnym ze słupka startowego; start do kolejnego odcinka od strony płytkiej basenu następuje z wody;
- kolejni zawodnicy/czki rozpoczynają swój odcinek sztafety dopiero po uprzednim dotknięciu ściany przez zawodnika kończącego swój odcinek;
- przedwczesny start powoduje dyskwalifikację sztafety.
-
VI. TENIS STOŁOWY
1. Uczestnictwo:
- W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców w dwóch kategoriach wiekowych:
Dzieci - 13 lat i młodsi (Szkoły Podstawowe) (2012 i mł.)
Młodzież - 15 lat i młodsi (VII i VIII klasa SP) (2010 – 2011)
- Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły urodzeni w 2012 i młodsi (dzieci) lub 2010- 2011 (młodzież) . Zespół liczy:
- 2 dziewczynki + 1 rezerwowa,
- 2 chłopców + 1 rezerwowy,
- - obowiązuje ten sam skład przez cały turniej.
Sposób przeprowadzenia zawodów
- Kolejność gier:
I rzut
A – X
B - Y
o Gra podwójna
A – Y
B – X
- Mecz rozgrywany jest do trzech wygranych punktów.
- Gry rozgrywane w zawodach Regionu Siedleckiego są do dwóch wygranych setów (set będzie wygrany przez zawodnika lub parę, którzy pierwsi zdobędą 11 punktów) oprócz stanu gdy obaj zawodnicy zdobędą 10 pkt, wtedy set będzie wygrany przez pierwszego zawodnika, który w trakcie gry uzyska prowadzenie 2 pkt.
- Zawodnik rezerwowy może występować w danym meczu tylko w grze podwójnej, a w kolejnym meczu może być zawodnikiem podstawowym.
- System wyłaniania mistrza uzależniony jest od liczby uczestniczących drużyn.
.
VII. NARCIARSTWO
1. Uczestnictwo:
- W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców w dwóch kategoriach wiekowych:
Dzieci - 13 lat i młodsi (Szkoły Podstawowe) (2007 i mł.)
Młodzież - 16 lat i młodsi (VII i VIII klasa SP) (2005 – 2006)
Zespół składa się z 5-ciu dziewcząt lub chłopców (zalicza się wynik 4 zawodników (czek))
Dystans w zawodach powiatowych i miedzypowiatowych do ustalenia przez organizatora
ZESPOŁOWE GRY SPORTOWE
PROGRAM
1. Mini gry dla grupy dzieci - 13 lat i młodsi:
- mini koszykówka dziewcząt i chłopców
- mini piłka nożna (szóstki piłkarskie) – dziewcząt i chłopców
- mini piłka ręczna dziewcząt i chłopców
- mini piłka siatkowa (czwórki) dziewcząt i chłopców
- unihokej dziewcząt i chłopców
2. Zespołowe gry sportowe (duże) dla grupy młodzieży - 15 lat i młodsi:
- koszykówka dziewcząt i chłopców
- piłka nożna (szóstki piłkarskie) - dziewcząt i chłopców
- piłka ręczna dziewcząt i chłopców
- piłka siatkowa dziewcząt i chłopców
- unihokej dziewcząt i chłopców
UCZESTNICTWO:
W każdej z gier mają prawo uczestniczyć uczniowie jednej szkoły w składzie:
- mini koszykówka 12 zawodników/czek
- mini piłka nożna 10 zawodników/czek
- mini piłka ręczna 16 zawodników/czek
- mini piłka siatkowa 10 zawodników/czek
- unihokej (13 lat i młodsi) 12 zawodników/czek
- koszykówka 12 zawodników/czek
- piłka nożna 10 zawodników/czek
- piłka ręczna 16 zawodników/czek
- piłka siatkowa 12 zawodników/czek
- unihokej (16 lat i młodsi) 12 zawodników/czek
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE MINI GIER:
I. MINI KOSZYKÓWKA:
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy) (2007 i mł)
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2007 i młodsi.
- zespół liczy 10 -12 zawodników/czek.
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
2. Przepisy gry
- czas gry: 4 x 6 minut.
- piłka: numer „5”.
- mecze powinny być rozgrywane na koszach zawieszonych na wysokości 305 cm. Odległość linii rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m. (linia przerywana koła od strony kosza).
- nie wyznacza się linii rzutów za 3 pkt.
- zespół I i II kwartę gra innymi piątkami. Zawodnicy biorący udział w I kwarcie nie mogą grać w II kwarcie. W III i IV kwarcie obowiązuje dowolność zmian. W przypadku, gdy zespół liczy 11 lub 12 zawodników zawodnicy ci są odpowiednio zawodnikami pierwszej i ew. drugiej piątki i mogą zostać zmienieni w pierwszej i drugiej kwarcie za dowolnego zawodnika występującego w tej kwarcie
- gdy zespół składa się z 10 zawodników – zespół kończy grać kwartę w składzie 3-4 osobowym.
- obowiązuje:
a. krycie “każdy swego” (zakaz gry obroną strefową),
b. przepis połowy,
c. przepis 3 sekund,
d. przepis 5 sekund.
w przypadku remisu zarządza się 3 minutowe dogrywki.
w wypadku nieprzestrzegania przepisu „krycia każdy swego” i po zwróceniu uwagi trenerowi, odgwizdywany jest faul techniczny B (faul ławki). Karą jest rzut wolny, a po nim piłka zostaje przyznana jest drużynie, która wykonywała rzut.
o przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz.
za przewinienie dokonane na zawodniku rzucającym celnie do kosza nie przyznaje się dodatkowego rzutu.
3. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności:
a. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
b. decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
c. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie.
d. decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.
Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania.
3. Jeżeli jedna (1) lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na którymkolwiek etapie zasad podanych powyżej, to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych niesklasyfikowanych drużyn.
II. MINI PIŁKA SIATKOWA: (CZWÓRKI)
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy)
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2007 i młodsi.
- w skład zespołu wchodzi 10 zawodników (w całym turnieju)
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
2. Przepisy gry
- wymiary boiska: 14 m x 7 m, na boisku wyznacza się linię ataku (3 m od siatki)
- wysokość siatki 215 cm dziewczęta, 224 cm chłopcy
- obowiązuje rozmiar piłki nr 5
- gra się do dwóch wygranych setów. Sety rozgrywane są do 25 punktów. Ewentualny 3 set decydujący rozgrywany jest do 15 punktów.
- w pierwszym secie gra 4 zawodników + 1 rezerwowy.
- w drugim secie pozostałych 5 zawodników.
- w trzecim secie, rozgrywanym w przypadku remisu w setach, gra dowolna czwórka, wyznaczona z dziesiątki.
- kolejność CZWÓREK ustalona przed zawodami nie może być zmieniona przez cały turniej.
- każdy zespół może wykorzystać 2 czasy po 30 sekund w każdym secie.
- obowiązuje rotacyjna kolejność wykonywania zagrywki,
- zawodnik zagrywający nie wykonuje akcji w bloku i ataku z piłką powyżej górnej taśmy w każdym miejscu na boisku,
- rozsądna tolerancja czystości odbić,
- w każdym secie dozwolona jest tylko jedna podwójna zmiana tzn. można wymienić jednego z zawodników, który może wrócić w trakcie seta na swoje miejsce (druga zmiana dokonana).
- w momencie uderzenia piłki przez zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej stronie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji ( z wyjątkiem zawodnika zagrywającego)
Uwaga:
Zgodnie z Regulaminem Polskiego Związku Piłki Siatkowej w turnieju przeprowadzanym w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej w którym startuje więcej niż 4 drużyny, w którym drużyny rozgrywają więcej niż 4 mecze dziennie gra się do dwóch wygranych setów. Sety rozgrywane są do 11 punktów. Ewentualny 3 set decydujący rozgrywany jest do 7 punktów
3. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane - 1 punkt, za walkower 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
a. lepszy (wyższy) stosunek setów – wygranych do przegranych pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
b. lepszy (wyższy) stosunek małych punktów – zdobytych do straconych pomiędzy zainteresowanymi zespołami.,
c. wynik bezpośredniego meczu pomiędzy zainteresowanymi zespołami.
III. MINI PIŁKA RĘCZNA:
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy)
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2007 i młodsi.
- zespół liczy do 16 zawodników
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
2. Przepisy gry
- należy grać na boisku o wymiarach długość od 32 do 40 m i szerokość od 16 do 20 m.
- obowiązuje piłka nr 1 o obwodzie 50 – 52 cm, dopuszcza się piłkę nr 2 (54-56cm) dla chłopców
- czas gry: 2 x 12 minut z 5 min przerwą
- dowolny system ustawienia obrony podczas całego meczu.
- zmiany zawodników możliwe są w dowolnym momencie meczu
- obowiązuje kategoryczny zakaz używania środków klejących piłkę.
- czas wykluczenia zawodnika 1 min.
- drużyna ma prawo wziąć 1-minutowy czas w każdej połowie meczu.
3. Punktacja
1) 3 pkt. - za zwycięstwo w regulaminowym czasie gry
2) 2 pkt. - za zwycięstwo po rzutach karnych,
3) 1 pkt. - za porażkę po rzutach karnych,
4) 0 pkt. za porażkę w regulaminowym czasie gry.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów,
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę sama liczbę punktów:
a. większa liczba punktów zdobytych w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
b. korzystniejsza różnica bramek z zawodów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
c. większa liczba zdobytych bramek z zawodów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
d. korzystniejsza różnica bramek w całym turnieju,
e. większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju.
f. Losowanie
3. W meczach kończących się w podstawowym czasie gry remisem zarządza się serie rzutów karnych (po 3 rzuty), które wyłonią zwycięzcę zawodów. (Zgodnie z przepisami ZPRP nie mogą w rzytach karnych uczestniczyć zawodnicy wcześniej wykluczeni lub zdyskwalifikowani w danym meczu).Rzuty karne po regulaminowym czasie gry służą jedynie wyłonieniu zwycięzcy i nie są zaliczane do wyniku meczu oraz statystyk indywidualnych.
IV. MINI PIŁKA NOŻNA:
Dzieci -13 lat i młodsi ( dziewczęta i chłopcy)
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej rocznik 2007 i młodsi.
- zespół liczy 10 zawodników (w całym turnieju).
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
2. Przepisy gry
- zespół składa się z 5 zawodników w polu + bramkarz,
- zawody powinny być rozgrywane na boisku o nawierzchni trawiastej lub trawa syntetyczna boisko typu ORLIK o wymiarach szerokość 20 – 32 m długość 40 – 56 m,
- bramki: 5 x 2 m, dopuszcza się na niższych szczeblach – bramki 3 x 2 m.,
- czas gry: 2 x 15 min + do 5 minut przerwa, przerwa (przy 3 spotkaniach w jednym dniu dopuszcza się 2 x 10 minut)
- obuwie: typu adidas, korki lane
- piłka: numer „4”,
- pole bramkowe: prostokąt o wymiarach 7 x 15 m ( w przypadku o wymiarach boiska 20 x 40 m, pole bramkowe wyznacza półłuk o promieniu 6 m (pole ja w piłce ręcznej),
- bramkarz może chwytać piłkę rękami tylko w polu bramkowym,
- gra bez “spalonego”,
- zmiany hokejowe (błędy będą karane jak w piłce ręcznej: strata piłki, wykluczenie, rzut karny z 7 m /przy bramkach 3 x 2 m/ lub 9 m /przy bramkach 5 x2 m/,- za złą zmianę bramkarza – rzut karny,
- bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką lub nogą w obrębie własnej połowy boiska,
- piłka z rzutu od bramki nie może bezpośrednio przekroczyć linii środkowej,
- jeżeli piłka z rzutu od bramki przekroczy bezpośrednio linię środkową to drużyna, która nie popełniła przewinienia wykonuje rzut wolny pośredni z linii środkowej boiska. W tym przypadku nie obowiązuje przepis o „prawie korzyści”,
- Podczas wykonywania stałych fragmentów gry zawodnicy drużyny przeciwnej musza znajdować się przynajmniej w odległości 5 m od piłki.
- stosowane będą kary wychowawcze: 2 min., 5 min. i dyskwalifikacja (wykluczenie z meczu).
3. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis - 1 punkt, za przegrane 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów,
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
a. większa liczba zdobytych punktów w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
b. korzystniejsza różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,
c. lepsza różnica bramek w całym turnieju,
d. większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju,
3. jeżeli powyższe punkty nie przyniosą rozstrzygnięcia należy przeprowadzić rzuty karne między zainteresowanymi zespołami
W meczach, które muszą wyłonić zwycięzcę, w przypadku remisu, przeprowadza się dogrywkę trwająca 2 x 5 minut i gra się do „złotej bramki". Następnie rzuty karne strzelane najpierw po 5, potem po razie do skutku.
V. UNIHOKEJ
Dzieci - 13 lat i młodsi (dziewczęta i chłopcy)
1.Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2006 i młodsi.
- zawody rozgrywane są oddzielnie w kategorii dziewcząt i chłopców
- zespół składa się z 12 zawodników – 5 na boisku + bramkarz i 6 rezerwowych
- Przepisy gry
- Zawody rozgrywane są zgodnie z niniejszym regulaminem. Pozostałe zasady nie określone w regulaminie – zgodnie z przepisami PZU.
- Czas gry 3 x 5-10 minut + 1 – 2 minuty przerwy (w zależności od ilości drużyn).
- Ostatnia minuta meczu jest zatrzymywana na każdy gwizdek sędziego.
- Bramki 160 cm x 115 cm (dopuszcza się bramki klubowe 140 cm x 105 cm).
- Pole bramkowe: szerokość 5 m, długość 4 m.
- Pole przedbramkowe: szerokość 2,5 m, długość 1 m (linia bramkowa znajduje się 3,5 od linii końcowej boiska)
- Punktacja:
- Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za remis – 1 punkt, za przegraną – 0 punktów.
- O kolejności zespołów decydują kolejno:
- większa liczba zdobytych punktów
- jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
- większa liczba zdobytych punktów w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
- większa, dodatnia różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,
- lepsza różnica bramek w całym turnieju,
- większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju,
- rzuty karne między zainteresowanymi zespołami.
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE GIER „DUŻYCH”:
VI. KOSZYKÓWKA:
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły
młodzież - rocznik 2005-2006
- zespół liczy 8 - 12 zawodników.
- zawody rozgrywane są oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
2.Przepisy gry
czas gry: 4 x 10 minut z przerwami między I i II kwartą 2 min., a między II i III kwartą 10 min., a między III i IV 2 minuty.
zawody nie mogą się rozpocząć jeżeli zespół nie liczy 8 zawodników.
w razie remisu zarządza się 5 minutowe dogrywki.
czas akcji – 24 sekundy. Piłkę trzeba wprowadzić na pole przeciwnika w ciągu 8 sekund.
nowe 14 sekund zostają przyznane, gdy piłka dotyka obręczy po zbiórce w ataku.
rzuty wolne są wykonywane za każdy faul obrońców po czwartym faulu drużyny w każdej kwarcie
w każdej kwarcie zespół ma prawo do 1-minutowej przerwy. W czwartej kwarcie dodatkowo jeszcze jedną.
rozgrywki dziewcząt odbywać się będą piłką nr 6, chłopców piłka nr 7
3. Punktacja
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności:
a. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
b. decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
c. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie.
d. decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.
Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania.
3. Jeżeli jedna (1) lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na którymkolwiek etapie zasad podanych powyżej, to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych niesklasyfikowanych drużyn.
- .
VII. PIŁKA NOŻNA – 6-ki :
1.Uczestnictwo:
Zespół liczy 10 zawodników jednej szkoły
rocznik 2005-2006 – młodzież
zawody rozgrywane są oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
2. Przepisy gry:
- zespół na boisku składa się z 5 zawodników w polu + bramkarz
- czas gry: 2 x 15 minut z 5 minutowa przerwa (przy 3 spotkaniach w jednym dniu dopuszcza się 2 x 10 minut)
- boisko: szerokość 26 m, długość 56 m boisko trawiaste lub trawa syntetyczna
- bramki 5m x 2m,
- pole karne: prostokąt o wymiarach 12 m x 16 m
- rzut karny z 9 metrów,
- rzuty wolne, rożne – odległość zawodników przeciwnej drużyny 5 metrów od piłki
- gra bez spalonego
- zmiany hokejowe (błędy zmian karane jak w piłce ręcznej, tj. strata piłki, wykluczenie, rzut karny za złą zmianę bramkarza)
- bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką lub nogą w obrębie własnej połowy
- bramkarz może chwytać piłkę rękami tylko w polu bramkowym
- obuwie: trampki lub korkotrampki tzw. „lanki”
- piłka: piłka nożna nr 5
- gra niedozwolona i niesportowe zachowanie - karane wykluczeniami: żółta kartka - 2 minuty, czerwona kartka - 5 minut i wykluczenie z meczu (po odbyciu kary na boisko wchodzi inny zawodnik)
3. Punktacja:
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt, za przegraną 0 punktów
O kolejności miejsc decyduje liczba zdobytych punktów. Przy równej liczbie punktów decyduje kolejno:
- wynik bezpośredniego spotkania
- lepsza różnica bramek
- większa liczba zdobytych bramek
- rzuty karne – po meczu remisowym (który musi wyłonić zwycięzcę)
VIII. PIŁKA RĘCZNA:
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły rocznik 2005-2006 (młodzież)
- zespół liczy do 16 zawodników
-zawody rozgrywane są oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
2. Przepisy gry
- czas gry: 2 x 15 -25 minut + 5 minut przerwy.
- obowiązują rozmiary piłki:
młodzież ; nr 1 (50-52 cm) – dziewczęta; nr 2 ( 54-56)- chłopcy
- przy większej liczbie spotkań dziennie zaleca się skracanie czasu gry.
- dowolny system ustawienia obrony podczas całego meczu.
- zmiany zawodników możliwe są w dowolnym momencie meczu, a nie tylko wtedy, gdy drużyna zmieniająca zawodnika jest w posiadaniu piłki.
- drużyna ma prawo wziąć 1-minutowy czas w każdej połowie meczu.
- zakaz używania kleju.
3. Punktacja
1) 3 pkt.- za zwycięstwo w regulaminowym czasie gry
2) 2 pkt. - za zwycięstwo po rzutach karnych,
3) 1 pkt. - za porażkę po rzutach karnych,
4) 0 pkt. za porażkę w regulaminowym czasie gry.
O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów,
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę sama liczbę punktów:
a. większa liczba punktów zdobytych w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
b. korzystniejsza różnica bramek z zawodów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
c. większa liczba zdobytych bramek z zawodów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
d. korzystniejsza różnica bramek w całym turnieju,
e. większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju.
f. losowanie
3. W meczach kończących się w podstawowym czasie gry remisem zarządza się serie rzutów karnych, (po 3 rzuty), które wyłonią zwycięzcę zawodów. (Zgodnie z przepisami ZPRP nie mogą w rzutach karnych uczestniczyć zawodnicy wcześniej wykluczeni lub zdyskwalifikowani w danym meczu).Rzuty karne po regulaminowym czasie gry służą jedynie wyłonieniu zwycięzcy i nie są zaliczane do wyniku meczu oraz statystyk indywidualnych.
IX. PIŁKA SIATKOWA:
1. Uczestnictwo
-drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły
rocznik 2005-2006 – młodzież
-zespół składa się z 12 zawodników
-zawody rozgrywane są oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
2. Przepisy gry:
Zawody rozgrywane są zgodnie z przepisami PZPS.
Wysokość siatki - dziewczęta - 215cm
- chłopcy - 235 cm
Sety rozgrywane są tie breakiem do 25 punktów.
Spotkania należy rozgrywać do dwóch wygranych partii.
3. Punktacja:
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegraną 0 punków.
O kolejności miejsc decyduje kolejno:
większa ilość zdobytych punktów;
Jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
- większa liczba punktów zdobytych w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
- lepszy stosunek setów zdobytych do straconych pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
- lepszy stosunek małych punktów pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
- wynik bezpośredniego spotkania.
X. UNIHOKEJ
Młodzież rocznik 2005-2006 ( dziewczęta i chłopcy)
1. Uczestnictwo
- drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły
młodzież - rocznik 2005-2006
- zespół składa się z 12 zawodników w tym 5 zawodników w polu + bramkarz i 6 rezerwowych zawodników.
- zawody rozgrywane są oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
2. Przepisy gry
- wymiary boiska szer. 18-20 m dł. 36-40 m.
- czas gry: 3 x 5-10 minut + 2 minuty przerwy (zgodnie z ustaleniami organizatora).
- pole bramkowe: szerokość 5 m długość 4 m,
- pole przedbramkowe szerokość 2,5 m długość 1 m (linia bramkowa znajduje się 3,5 m od linii końcowej boiska)
- bramki 160 x 115 cm
- ostatnia minuta meczu jest zatrzymywana na każdy gwizdek sędziego.
3. Punktacja
- Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za remis – l punkt, za przegrana- 0 punktów.
- kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie lub więcej drużyn uzyska tę samą liczbę punktów:
a. większa liczba zdobytych punktów w zawodach pomiędzy zainteresowanymi zespołami (bezpośredni mecz /-e),
b. większa, dodatnia różnica między zdobytymi i utraconymi bramkami w spotkaniach tych drużyn,
c. lepsza różnica bramek w całym turnieju,
d. większa liczba zdobytych bramek w całym turnieju,
3.Jeżeli powyższe punkty nie przyniosą rozstrzygnięcia należy przeprowadzić rzuty karne między zainteresowanymi zespołami
XVIII Otwarty festiwal zespołów „cheerleaders” – kategoria Dzieci i Młodzięży
Regulamin
Zawodów "Cheerleaders"
I. Data i miejsce zawodów (festiwalu) do ustalenia (luty/marzec 2020 r.)
II. Cel zawodów (festiwalu).
• przegląd dorobku zespołów
• wymiana doświadczeń
• współzawodnictwo w nowej formie ruchu
• wspieranie kariery sportowej ucznia
• zdobywanie nowych umiejętności sportowych
• rozwijanie osobistych zainteresowań
• eksponowanie celów zdrowotnych i kulturowych
III. Organizatorzy.
PSZS - Siedlce
SCDiDN – Siedlce
IV. Zasady regulaminowe.
IV. Zasady regulaminowe
1. Zawody adresowane są do dzieci i młodzieży z placówek oświatowych ( szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne).
2. Warunkiem udziału w zawodach jest nadesłanie zgłoszenia do 31 grudnia 2019 r. na adres: Powiatowy SZS Siedlce ul. Prusa 6 tel./fax 644 73 61
3. Zespoły uczestniczące w zawodach muszą składać się z minimum ośmiu a maksimum dwudziestu zawodniczek. Brak regulaminowej liczby tancerek spowoduje otrzymanie punktów karnych za brak każdej tancerki.
4. Zawody zostaną rozegrane w 3 kategoriach wiekowych: szkoła podstawowa, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne
5. Zespoły muszą zaprezentować następujące układy taneczne: szkoły podstawowe - jeden układ taneczny trwający 1,15-1,30 minut z pomponami oraz drugi 2,0-2,15 minut bez pomponów, gimnazja - jeden układ taneczny trwający 1,15 -1,30 minut z pomponami oraz drugi 2,0-2,15 bez pomponów, szkoły ponadgimnazjalne -jeden układ taneczny trwający 1,15-1,30 minut z pomponami oraz drugi 2,40- 3,30 minut bez pomponów.
6. Jeżeli w szkole działają dwa zespoły pod opieką jednego instruktora na zawody zgłaszamy silniejszą grupą.
V. Ocenianie
1. Skala do 100 punktów.
2. Pod uwagę będą brane następujące składniki choreografii: prezentacja zespołu gesty i pozy: staranność wykonania (ze zgodnością do muzyki), ekspresja ruchu, bogactwo ruchu wrażenie artystyczne, skala trudności, wykorzystanie przestrzeni, nowatorstwo figur, właściwie dobrany podkład muzyczny i jego interpretacja, strój taneczny, walory artystyczne (inicjatywa twórcza, pomysłowość)
3. Każdy z zespołów za jeden układ może otrzymać od jednego sędziego maksymalnie 100 pkt. Punkty za poszczególne prezentacje sumuje się. Wygrywa zespół, który w danej kategorii wiekowej uzyska największą liczbę punktów po dwóch prezentacjach. Zasady sędziowania określa oddzielny regulamin.
4. Pomiar czasu rozpoczyna się wraz z początkiem muzyki, a kończy się z rozpoznawalną, kończącą układ pozą. Przekroczenie czasu minimum lub max spowoduje naliczenie punktów karnych.
5. Zespoły prezentują swoje układy do dowolnie wybranej muzyki, występując w strojach o charakterze sportowym (spódniczki, spodenki, bluzki itp.). Należy eliminować stroje w stylu rewiowym. Na strojach może być umieszczone logo firm sponsorujących zespół. Obowiązkowe jest obuwie sportowe o miękkich spodach i nie brudzące parkietu.
6. Wszystkie zespoły uczestniczące w festiwalu zobowiązane są do przygotowania nagrań muzycznych na taśmach lub płytach CD. Muzyka do każdego układu musi być nagrana na oddzielnej kasecie magnetofonowe lub płycie. Kasety i płyty powinny być oznakowane nazwą zespołu oraz czasem trwania układu. Wszystkie zespoły powinny zabezpieczyć się przed przypadkowym skasowaniem przez wyłamanie zabezpieczenia.
7. Należy przygotować dla spikera zawodów informacje o zespole i twórcy układu choreograficznego.
8. Zawody rozgrywane będą w hali sportowej na boisku do koszykówki. Organizator nie przewiduje rozgrzewki na boisku głównym.
9. Zespół ocenia komisja sędziowska w składzie 3-5 osobowym. Dopuszcza się wprowadzenie do układów podstawowych elementów akrobatycznych.
10. Każdy instruktor odpowiada indywidualnie za bezpieczeństwo swojego zespołu.
11. Zespoły muszą posiadać aktualne badania lekarskie.
12. Zebranie i odprawa kierowników grup odbędzie się na jedną godzinę przed rozpoczęciem zawodów, w trakcie którego zostanie dokładnie omówiony regulamin i losowanie kolejności występów.
13. W sprawach spornych, nie objętych regulaminem decyduje Sędzia Główny. Do niego należy interpretacja niniejszego regulaminu.
14. Organizatorzy proszą o przygotowanie ewentualnych uwag do niniejszego regulaminu i przekazanie ich na piśmie ostatecznie w dniu zawodów. Uwagi te zostaną uwzględnione przy organizacji kolejnych zawodów.